۱۰ واقعیت عجیب درباره‌ی شورلت که نمی‌دانستید

20 مهر 1398 ساعت 8:43


شورلت در سال ۱۹۱۱ در دیترویت میشیگان تاسیس شد. این کمپانی تاریخچه طول و درازی داشته و پر از اسرار است. اسراری که عامل موفقیت شورلت در طول سالیان گذشته بوده و عامل حیات آن در طول جنگ‌ها و بحران‌های اقتصادی شده است.

البته زمانی که شانس با شورلت یار نبوده و این کمپانی بزرگ با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کرد؛ آن‌ها همچنان مشغولِ ساخت اتومبیل‌های برجسته و فوق العاده‌ای بودند.

ما لیستی از نکاتی را تهیه کردیم که اکثر افراد و علاقه‌مندان به دنیای اتومبیل درباره کمپانی شورلت و محصولات آن نمی‌دانند. نکات و واقعیت‌های یادشده بسیار شگفت‌انگیز بوده و باعث می‌شوند که اطلاعات خود را درباره شورلت بیشتر کرده و با دیدگاهی جدید به این کمپانی بزرگ بنگرید؛ بنابراین در ادامه با برترین‌ها همراه شوید تا ۱۰ واقعیت شگفت‌آور درباره کمپانی شورلت را بدانید.

شایعاتی درباره لوگوی پاپیونی شورلت وجود دارد
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
لوگوی معروف شورلت در سال ۱۹۱۳ و توسط یکی از بنیانگذاران اصلی آن یعنی ویلیام سی. دورانت (William C. Durant) انتخاب شد. اما حقایقی در پشت پرده انتخاب لوگوی یادشده وجود دارد و در این رابطه سه داستان متفاوت و مرتبط به دورانت، همسر و دختر او مطرح شده است.
دورانت گفته است که لوگوی شورلت را با الهام از روی کاغذ دیواری‌های یک هتل و در زمان اقامت در کشور فرانسه طراحی کرده است. ولی دختر دورانت ادعا می‌کند که این طراحی مربوط به یکی از تزئینات او برای میز شام بوده است. اما صحبت‌های همسر دورانت را می‌توان پذیرفت که دورانت از لوگوی یک شرکت تولیدی زغال سنگ فشرده به نام «Coalettes» استفاده کرده و آن را به سرقت برده است.
شورلت در تلاش بود که اتومبیل‌هایی با فرمان فضایی تولید کند
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
شورلت توربو تایتان ۳ به عنوان یک کامیون مفهومی در سال ۱۹۶۵ معرفی شد. کامیون یادشده را باید نخستین سفینه فضایی آمریکا دانست! این محصول باعث شد که بسیاری از کمپانی‌های خودروساز جهان به دنبال ساخت و توسعه اتومبیل‌هایی شبیه به تایتان ۳ باشند و به این ترتیب از احساسات و هیجان مردم برای به دست آوردن سود بیشتر استفاده کنند.
صندلی‌های فضانوردی تایتان ۳ نظر همه را جلب کرد؛ اما عجیب‌تر از صندلی‌های مزبور، فرمانِ عجیب و مجهز به صفحه شماره‌گیری تایتان ۳ بود.
شورلت و کمپانی‌های دیگر سعی کردند که اتومبیل‌هایی مشابه با تایتان ۳ و مجهز به پیشرانه‌های توربین گاز را به تولید رسانده و بفروشند. اما تمام برنامه آن‌ها به لطف دولت آمریکا و تلاش‌های زیست محیطی متوقف شد و فرمانِ تایتان ۳ برای همیشه در ذهن علاقه‌مندان به دنیای اتومبیل ماندگار شد.
نام اولیه شورلت کامارو «پلنگ سیاه» بود
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
در سال ۱۹۶۷ کمپانی شورلت ۵۰ نمونه از اتومبیلی با نام «پلنگ سیاه» را تولید کرد. در آن زمان کمپانی فورد به تازگی مدل موستانگ را تولید کرده و شورلت به دنبال رقابت با آن بود. به همین خاطر شورلت تا مدت‌ها اتومبیل جدید خود را مخفی کرده و نام پلنگ سیاه را برای آن برگزید.
نام پلنگ سیاه برای محصول جدید شورلت مناسب به نظر می‌رسید و مردم می‌توانستند درباره آن صحبت کرده و ویژگی‌های آن را به خاطر بسپارند. اما شورلت یک سال پس از عرضه پلنگ سیاه، نام آن را به کامارو تغییر داد.
مسئولان شورلت به دنبال این بودند که مردم به ایمنی محصول جدید آن‌ها توجه نکرده و به همین خاطر نام اتومبیل یادشده را تغییر دادند! کامارو به معنی دوست صمیمی است؛ اما شورلت محصول هیجان‌انگیز خود را یک حیوان شرور می‌داند.
لوئیس شورلت تنها ۳ سال در «شورلت» بود
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
لوئیس شورلت (Louis Chevrolet) به عنوان یک مکانیک شروع به فعالیت کرد و سرانجام برای کمپانی بیوک در مسابقات اتومبیلرانی به میدان رفت. بینانگذار جنرال‌موتورز استعداد او را دید و شورلت توانست نظر او را جلب کند؛ بنابراین لوئیس شورلت تصمیم گرفت که با کمک جنرال‌موتورز یک کمپانی جدید و با نام خانوادگی خود تأسیس کند.
ولیام سی. دورانت (William C. Durant) به عنوان مغز متفکر جنرال‌موتورز بر این عقیده بود که باید شورلت اتومبیل‌های مقرون به صرفه و ارزان قیمت تولید کند. ولی لوئیس شورلت آرزوی ساخت اتومبیل‌های پرمصرف و گران قیمت را داشت. سرانجام اختلافات بالا گرفته و لوئیس شورلت از کمپانی شورلت رفت.
شورلت با وجود جدایی از کمپانی شورلت توان باز پس گیری نام خانوادگی خود را نداشت و پس از آن در چند کمپانی خودروسازی مشغول فعالیت شد؛ اما هرگز نتوانست شرکتی به بزرگی شورلت و نام خانوادگی خود تأسیس کند.
شورلت اولین شاسی‌بلند را ساخت
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
شورلت ساب‌اوربان کاریال (Chevrolet Suburban Carryall) اولین شاسی‌بلند بوده و رکورد طولانی‌ترین شاسی‌بلند را به نام خود ثبت کرده است. این محصول در سال ۱۹۳۳ و به منظور رقابت با واگن‌های محبوب کمپانی استودبیکر (Studebaker) معرفی شد.اولین نسل از شاسی‌بلند‌هایی که امروزه عاشق آن‌ها هستیم در سال ۱۹۳۵ روانه بازار شد و ویژگی‌های جالبی داشت.
صندلی‌های شاسی‌بلند مزبور بسیار فراوان بوده و شما قابلیت جابجایی آن‌ها را داشتید. همین ویژگی ساده فضای زیادی برای حمل مسافر و بار ایجاد می‌کرد. دوره یادشده را باید نماد و الهام بخش ساخت شاسی‌بلند‌های امروزی دانست.
اولین اتومبیل شورلت موفق نبود
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
اتومبیلی که تصویر آن را می‌بینید؛ یکی خودرو‌هایی بود که لوئیس شورلت موفق به تولید آن در کمپانی شورلت شد. هدف از ساخت اتومبیل‌های یادشده رقابت با فورد مدل تی (Model T) بود. اتومبیل‌های مزبور فروش خوبی نداشت و قیمت وحشتناک ۲۲۵۰ دلاری آن‌ها باعث شد که کسی به سراغ آن‌ها فکر نکند.
ولی شورلت تسلیم نشد و به تلاش خود برای بهبود عملکرد اتومبیل‌های مذکور ادامه داد. این تلاش‌ها تا زمان خروج لوئیس شورلت از کمپانی شورلت ادامه داشت. امروزه می‌توان نمونه کاملی از اتومبیل‌های شورلت را در موزه اسلون (Sloan Museum) واقع در شهر فلینت میشیگان مشاهده کرد.
شورلت کوروت مدل ۱۹۷۸ ایندی ۵۰۰ سیاه و سفید نیست
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
شورلت در سال ۱۹۷۸ جشنی گرفت و کوروت‌هایی خاص را به عنوان نقطه عطف و نماد ۲۵ سالگی مدل کوروت تولید کرد. آن‌ها به این مناسبت دو اتومبیل نمادین ساخته و یکی از آن‌ها را «Indy ۵۰۰ Pace Car» نامگذاری کردند. برای رنگ‌آمیزی اتومبیلِ مزبور از دو رنگ سیاه و نقره‌ای متالیک به همراه نواری قرمز رنگ استفاده شد.
شورلت می‌دانست که از اتومبیل خاص آن‌ها تصویر برداری شده و به همین منظور می‌خواست که خیال خود را از بابت همه چیز راحت کند.
عکس رنگی چند وقتی بود که آمده بود؛ اما اکثر روزنامه‌ها و مجلات هنوز تصاویر را به صورت سیاه و سفید چاپ می‌کردند؛ بنابراین اتومبیل خاص شورلت علی‌رغم رنگ‌آمیزی خاص و زیبای خود، به شکل اتومبیلی با رنگ‌آمیزی سیاه و سفید دیده شد و کمپانی شورلت نتوانست بهره‌برداری تبلیغاتی و مناسبی داشته باشد.
شورلت در طول جنگ‌جهانی دوم فقط خودروی نظامی تولید کرد
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
هنگامی که جنگ‌جهانی دوم به دست و پای شورلت پیچید؛ این کمپانی تصمیم گرفت که ساخت اتومبیل‌های نظامی را متوقف کرده و برروی تولید خودرو‌های نظامی متمرکز شود. شورلت به راحتی فضای کارخانه‌جات خود را تغییر داد و به صنعتگری نظامی تبدیل شد.
شورلت برروی ساخت اتومبیل‌های زرهی تمرکز کرد و وسایل نقلیه‌ای مانند «T-۱۷ Staghound» را به تولید رساند. همچنین آن‌ها مشغول ساخت موتور هواپیما، گلوله توپ و... شدند. در عین حال یکی از کارخانه‌جات آن‌ها به ساخت لوازم یدکی برای وسایل نقلیه غیرنظامی پرداخت.
سیلورادو Intimidator SS کمیاب‌ترین وانت شورلت است
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
این وانت نسخه‌ای ویژه بوده و به افتخار یک راننده اتومبیلرانی به نام دیو ایارنهارد (Dale Earnhardt) ساخته شده است. راننده مزبور در سال ۲۰۰۱ و در جریان مسابقات «Daytona ۵۰۰» افتخار آفرینی کرد و شورلت نیز به افتخار او این وانت خاص را به تولید رساند. وانت یادشده در حال حاضر بیش ۴۵ هزار دلار ارزش دارد.
شورلت راه جدیدی برای حمل و نقل اتومبیل یافت
۱۰ واقعیت عجیب درباره شورلت که نمی‌دانستید
وقتی شورلت برای فروش مدل وگا (Chevrolet Vega) آماده شد؛ طبیعتاً باید راهی برای حمل و نقل ارزان قیمتِ یکی از محصولات مقرون به صرفه خود پیدا می‌کرد. پس آن‌ها برای حمل و نقل اتومبیل جدید خود آن را به صورت عمودی حمل کرده و به این صورت فضای حمل اتومبیل را دو برابر کردند.
این یعنی اینکه آن‌ها می‌توانستند به جای حمل ۱۵ اتومبیل به فکر حمل ۳۰ اتومبیل باشند! این اقدام هزینه‌ها را کاهش داده و باعث عرضه اتومبیلی مقرون به صرفه برای تمام خریداران شد. شورلت وگا متناسب با روش حمل و نقل جدیدِ کمپانی شورلت طراحی شده بود تا مایعاتِ داخل آن به بیرون نریزد.
منابع: hotcars ،wideopencountry 


کد مطلب: 70737

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/70737/۱۰-واقعیت-عجیب-درباره-ی-شورلت-نمی-دانستید

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com