۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۵

پیش بینی این هفته بورس و چند گروه بزرگ

وضعیت این هفته بورس و چند گروه بزرگ با تکیه بر عواملی مانند قیمت نفت، مذاکرات تجاری چین و آمریکا، گزارش های عملکرد ۶ ماهه شرکت ها و احتیاط در خرید و فروش ها توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.
پیش بینی این هفته بورس و چند گروه بزرگ
به گزارش اخباربانک، اولین روز کاری هفته جدید درحالی با شاخص 313 هزار و 49  واحدی بورس شروع می شود که کارگزاری آبان درباره روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته روند مثبتی را آغاز کرد و در ادامه به مسیر اصلاح افتاد و روزهای پایانی هفته را با روندی طاقت فرسا پشت سر گذاشت.

حواشی پیرامون بانک ملت فشار فروش را بر این نماد که به تازگی با رشد حدود 50 درصدی بازگشایی شده بود ، زیاد کرد و همین موضوع محرکی بود برای فشار بر دیگر گروه ها که از روزهای قبل نیز نشانه هایی از خستگی در روند معاملات آنها دیده می شد.

در بازارهای جهانی هم اخیرا" تنش های نفتی این بار گریبانگیر نفت کش ایرانی شده و رشد قیمت نفت را به دنبال داشت و نفت برنت که نیم نگاهی به مذاکرات تجاری و خوش بینی ها به مرز 60 دلار رسیده و در بازار فلزات نیز رشد نسبی قیمت ها رخ داد .

خبرها از مذاکرات تجاری چین و آمریکا همچنان ضد و نقیض است و دخیل شدن متغیرها به پیچیدگی این مذاکرات افزوده است. نقش بازارهای جهانی در وضعیت فعلی بازار داخلی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به انعکاس بخش مهمی از انتظارات  تورمی در بازار سهام باید چشم به تغییرات مثبت در دیگر متغیرها از جمله بازارهای جهانی داشت.

در بازار سهام نیز  گزارش های عملکرد 6 ماهه آرام آرام می تواند در معاملات گروه های مختلف وضعیت متفاوتی را ایجاد کند. گروه فرآورده های نفتی که در رالی اخیر بازار را همراهی نکرده اخیرا و با گمانه زنی هایی مبنی بر انتشار گزارش های مناسب مورد توجه قرار گرفته اند.

در دیگر گروه های بزرگ نیز گزارش ها می تواند گمانه زنی ها در رابطه با ریزش های بیشتر را کم رنگ کند و به نظر می رسد شرکتهای با عملکرد مناسب می توانند تا حدودی خیال سهامداران در رابطه با افت گروه های بزرگ را راحت کنند. به نظر می رسد همچنان گروه های کالا محور در هر دو طرف هیجانات روندی منطقی را طی کنند و البته همانطور که گفته شد نیم نگاهی نیز به بازارهای جهانی داشته باشند.

بانکی ها هم که فشار زیادی را به بازار وارد کردند این هفته می توانند روندی بهتر داشته باشند و با توجه به جذابیت سطوح قیمتی در برخی از نمادها به نظر می رسد نمی توان انتظار تکرار روند هفته قبل را در این گروه داشت.

در گروه خودرو همچنان تجدید ارزیابی ها می تواند جذابیت ایجاد کرده و سطوح پایین قیمتی در برخی از خودروسازها در صورت عدم ارائه گزارش های نا امید کننده می تواند محرکی برای جذب نقدینگی باشد.

در دیگر گروه های بازار هم احتیاط در خرید و فروش ها در نزدیکی ارائه گزارش های عملکردی تا حدود زیادی افزایش خواهد داشت و همین موضوع روندی منفی را به نمادهای همراه با رشد نامتعارف تحمیل کرد که به نظر می رسد این روند منفی در برخی از این گروه ها و نمادها همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بورس پرس در رابطه با وضعیت کلی بازار نیز می توان گفت در صورت بازگشت شاخص از محدوده های حمایتی ، این بار سرعت رشد و فراگیری روند صعودی احتمالا از الگوی قبلی تبعیت نخواهد کرد و با انتشار گزارش های عملکردی ، توجه به وضعیت بنیادی نمادها می تواند رنگ بیشتری به خود بگیرد. لذا در صورت تمایل به حضور در بازار و سهامداری به نظر می رسد در انتخاب شرکت ها و صنایع نیاز به سخت گیری بیشتری خواهد بود.
 
https://akhbarbank.com/vdceof8f.jh87wi9bbj.html
تازه ترین اخبار