در خرید های اینترنتی خود مراقب باشید

کلاهبرداری به روش پایای بانکی! عکس

16 مهر 1398 ساعت 8:42

تازه ترین روش کلاهبرداران از فروشندگان یکی از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی به روش پایای بانکی صورت گرفته است!


به گزارش خبرنگار اخباربانک، هشدارهای مکرر مسئولان بانک مرکزی و همچنین پلیس درباره لزوم هوشیاری کامل بابت خرید و فروش در برخی از سایت های اینترنتی همچنان بی اثر است.

متاسفانه به علت نداشتن دانش بانکی از سوی بسیاری از استفاده کنندگان از سایت های خرید و فروش اینترنتی قربانیان مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار می‌گیرند.

در جدیدترین روش کلاهبرداری صورت گرفته، سوء استفاده کنندگان با توجه به تاخیر مبلغ واریزی سامانه پایا بانی حدود ۴ میلیون تومان کلاهبرداری کرده اند.

در این روش که کارمند یکی از بانک ها با توجه به مراجعه مشتری، از آن کسب اطلاع کرده و در اختیار خبرنگار اخبار بانک قرار داده است، کلاهبردار پس از مشاهده فروش طلا در یکی از سایت های خرید و فروش به قیمت چهار میلیون و یکصد هزار تومان به منزل فروشنده مراجعه کرده و اعلام می کند که چون مبلغ بیش از ۳ میلیون تومان است نمی تواند کارت به کارت کند و باید حتماً از سامانه پایا بانکی که با تاخیر واریز انجام می شود استفاده کنند.

کلاهبردار پیش از مراجعه به منزل قربانی با استفاده از فتوشاپ مبلغ چهار میلیون و یکصد هزار تومان را به صورت ماهرانه بر روی یکی از اپلیکیشن های پرداخت طراحی کرده و پیش از گرفتن طلا مبلغ انتقالی را به وی نشان می‌دهد و اعلام می‌کند با توجه به اینکه کارت به کارت نمی شود از سامانه پایا استفاده کرده و مبلغ واریزی پایا نیز با تاخیر چند ساعته به حساب واریز خواهد شد.

متاسفانه قربانی نیز به آن اعتماد کرده و طلا را به وی می دهد و با گذشت چند ساعت و عدم واریز مبلغ، به بانک مراجعه کرده و متوجه کلاهبرداری از خود می شود.

در زیر تصویر فتوشاپ صورت گرفته به مبلغ ۴ میلیون یکصد هزار تومان و نیز تصویر واقعی در اپلیکیشن به مبلغ ده هزار تومان را مشاهده می کنید.




 


کد مطلب: 70667

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/70667/کلاهبرداری-روش-پایای-بانکی-عکس

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com