حضور مثبت بانک تجارت در قطب نفتی ایران

15 مهر 1398 ساعت 10:23

بانک تجارت امروزه در چهار حوزه نفتی ایران حضور بی بدیلی دارد . این بانک ارتباط تنگاتنگی با شرکت ملی نفت ایران، پالایش و پخش فراورده های نفتی، شرکت ملی گاز و صنایع پتروشیمی حضور دارد و به همین دلیل به بانک تجارت در منطقه ، بانک انرژی لقب داده‌اند.


سه استان استراتژیک ایران یعنی خوزستان، بورشهر و هرمز در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و حمل و نقل نق حیاتی برای اقتصاد ایران دارند و حضور بانک تجارت  در این استان به منظور تعامل به  بنگاه های اقتصاد بزرگ می تواند موضع بر-برد برای بانک و صنایع داشته باشد.
 
حضور بی‌بدیل بانک تجارت در قطب نفتی ایران؛ خوزستان 
 
یکی از قطب‌های اصلی  نفت  ایران استان خوزستان است  که بانک تجارت در این استان حضور فعالی دارد.
 
بانک های زیادی در حوزه نفت و انرژی فعال هستند اما بانک تجارت در استان خوزستان دارای جایگاه ویژه ‌ای است تا جایی که به این بانک ، بانک انرژی لقب داده‌اند. حساب های بانک مرکزی در استان خوزستان به بانک تجارت منتقل شده و در حال حاضر امور  پتروشیمی ، آب  و توزیع برق منتطقه به بانک وابسته است. 
 
بانک تجارت  استان خوزستان در سایت شرکت‌های پتروشیمی و نفت هشت شعبه و پنج باجه سازمانی دارد  و بطور غیر مستقیم 20 شعبه بانکی با حساب های شرکت حوزه انرژی و پرداخت حقوق و پرسنل و بازنشستگان آنها ارتباط دارند. 
 
بانک تجارت در  حوزه انواع تسهیلات خرید دین،  الی‌سی داخلی، ضمانت نامه ، فروش اقساطی  ماشین آلات ، مواد اولیه و سرمایه در گردش ، ال سی خارجی ، سلف ارزی و حواله ارزی به صنعت نفت و پتروشیمی  کمک می کند.
 
بانک تجارت؛ قلک صنعت پتروشیمی ایران 
استان بوشهر دارای ذخایر غنی  گاز  و به نوعی قطب گازی ایران است. بانک تجارت 27 درصد از کل سپرده های استان بوشهر را به خود اختصاص داده و اولین بانک در این استان پتروشیمی ایران است. 
 
بخش بزرگی از عملکرد بانک تجارت در حوزه پتروشیمی و در استان بوشهر است. چرا که عسلویه شرکت‌های پتروشیمی زیادی وجود دارند. بانک تجارت هشت شعبه در محل فعالیت شرکت های حوزه انرژی پارس جنوبی (عسلویه) بطور فعال دارد .  این بانک تامین بهینه نیازهای مالی و بانکی شرکت های حوزه انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی ) مشارکت در اجرای طرح های پتروشیمی از طریق اعطای تسهیلات ، ارائه خدمات ارزی ، ایجاد واحد های بانکی ، ارائه تسهیلات و خدمات به پرسنل شرکت ها و غیره  خدمات بانک تحارت به صنعت پتروشیمی ایران است.
 
بانک تجارت، بانکی ویژه در منطقه ویژه
 
بانک تجارت در مناطق ویژه جایگاه ویژه ای دارد. منطقه ویژه اقتصاد پارس در حشیه خلیج فارس و در محدوده 46 هزار هکتاری قرار دارد. 
 
این منطقه شامل سه منطقه پارس یک (پارس جنوبی) با 14  هزار هکتار در شهر عسلویه، پارس دو  در کنگان با محدوده 16 هزار هکتار و پارس سه (پارس شمالی) شامل 16 هزار هکتار  محدوده شهرهای دیر، دشتی، تنگستان و بوشهر را در بر می‌گیرد. 
 
در این حوزه ها شرکت های پتروشیمی زاگرس، جم ، مروارید، کاویان، نوری ، پردیس، مبین و پارس قرار دارند 
 
بانک تجارت مروارید هرمزگان
استان هرمزان به نوعی استراتژیک ترین نقطه بین الملیی ایران است. با توجه به تنگه هرمز شاهراه خلیج فارس  و دریای عمان است. تاسیسات مهم دریایی و زیربنایی کشور در بندر شهید رجایی ، پایلایشگاه نفت بندر عبس، کارخانه آلومنیوم المهدی، کشتی سازی خلیج فارس،فولاد و سیمان هرمزگان از جمله شرکت های بزرگی هستند که در این استان فعال هستند . 
 
یکی از فرصت های خوب  بانک در این حوزه وجود دارد  بر همین اساس بانک تجارت در این حوزه فعال تر از دیگر نقاط  در حوزه بازاریابی ورود کرده است تا جایی که به گفته مدیر شعب استان هرمز در راستای تولید همه نیازهای مشتریان منطقه ای خود را تامین کرده است. 


کد مطلب: 70650

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/70650/حضور-مثبت-بانک-تجارت-قطب-نفتی-ایران

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com