۰
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۲

برترین بانک‌های انگلیس معرفی شدند

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بانک در انگلیس فعال هستند.
به گزارش ایسنا، موسسه " کورپوریت فایننس" در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های انگلیسی پرداخت. نظام بانکی در انگلیس شامل بانک‌های ارائه دهنده خدمات عمومی، خدمات بازرگانی و بانک‌های سرمایه گذاری است. با وجود آن که  بانک‌های خارجی از امتیازات زیادی برای فعالیت در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها برخوردار هستند، به دلیل مساله برگزیت و نامشخص بودن چگونگی روابط بانکی بین این کشور با اتحادیه اروپا در آینده، موسسه رتبه بندی " مودی" چشم انداز نظام بانکی انگلیس را با منفی ارزیابی کرده است. در ادامه با برترین بانک‌های انگلیسی آشنا می‌شوید:

۱-بانک اچ اس بی سی
یکی از شناخته شده‌ترین بانک های انگلیسی که در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد و بیش از ۸۵  هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک ۹۶۴ شعبه در انگلیس و ۱۳ دفتر فعالیت خارجی دارد.

۲- بارکلی
یکی دیگر از بانک های مطرح انگلیسی که در سال ۱۹۲۵ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد و بیش از ۱۲۰  هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک بیشتر روی فعالیت های خرده فروشی و تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط فعالیت دارد.

۳- رویال بانک اسکاتلند
تنها بانک اسکاتلندی حاضر در این فهرست که درس ال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ادینبورگ تاسیس شد. این بانک بیش از ۷۷ هزار پرسنل دارد و در طول بحران مالی سال ۲۰۰۸ برخی از موسسات مالی ورشکست شده انگلیسی را خریداری کرد.

۴- لیودز بانک
یکی از قدیمی ترین بانک های جهان که در سال ۱۶۹۵ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد و بیش از ۷۰  هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک بیشتر روی فعایلت‌های بیمه ای و بورسی فعالیت دارد.

۵- استاندارد چارترد
این بانک بیشتر روی فعالیت های بازرگانی متمرکز است و مقر اصلی آن در شهر لندن قرار دارد. این بانک که از سال ۱۹۶۹ وارد عرصه بانکی انگلیس شد بیش از ۸۶ هزار نیرو دارد.
https://akhbarbank.com/vdcgx39u.ak9zx4prra.html
تازه ترین اخبار