۰
۱
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۰

وداع با نظامیان بانکدار؛ تا پایان مهر

حضور نظامی‌ها در بانک‌های ایران به خط پایان نزدیک می‌شود و به‌زودی تابلوی بانک‌‌ سپه جایگزین تابلوی بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر خواهد شد.
همشهری نوشت: پس از برگزاری مجمع عمومی 4بانک و یک مؤسسه اعتباری یادشده گام‌های اجرایی برای پایان دادن به فعالیت آنها برداشته خواهد شد. با مشخص شدن نتیجه مجمع عمومی بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر، به‌زودی هیأت‌مدیره‌های فعلی از مسئولیت کنار گذاشته می‌شوند و اختیارات آنها به هیأت‌مدیره بانک سپه واگذار خواهد شد.

11اسفند پارسال بود که بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: با تصمیم شورای پول و اعتبار و شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی (سران 3قوه) در ارتباط با ادغام بانک‌ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، این مهم با اتخاذ تمهیدات مناسب و اطمینان‌بخش برای مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و سایر ذینفعان مد‌نظر قرار گرفته و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی گسترده با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط، برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول تدوین شده است.

به این ترتیب روند برچیده شدن بساط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح از همان موقع آغاز شد و بانک مرکزی هم قول داد تمام کارکنان شاغل در بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده همانند گذشته مشغول به فعالیت بوده و تمامی حقوق و مزایای آنان مطابق قراردادهای منعقدشده قبلی برقرار خواهد ماند. به گفته فرهاد حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی، بانک سپه در کنار فعالیت‌های خود، کار بسیار بزرگ ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را انجام می‌دهد که یک کار شبانه‌روزی است. او با بیان اینکه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در یک افق 2 تا 3‌ساله ادامه پیدا می‌کند، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ادغام این است که اقدامات انجام‌‌شده با حفظ آرامش در سطح جامعه انجام شود. او کنترل فضای مجازی، تعیین تکلیف نیروی انسانی و تفکیک کارکنان و کنترل اطلاعات در بحث ادغام بانک‌های یادشده در بانک سپه را یک کار بسیار پُرحجم و حساس توصیف کرده است.

آخرین وضعیت انتقال مالکیت
چندی پیش محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه درباره انتقال مالکیت سهام مدیریتی بانک‌های ادغامی به بانک سپه اعلام کرد: تاکنون 94.7درصد سهام بانک قوامین، 73درصد سهام مؤسسه مالی و اعتباری کوثر، 82درصد سهام بانک مهر اقتصاد، 60درصد سهام بانک انصار و 52درصد سهام بانک حکمت ایرانیان به بانک سپه واگذارشده است. او از کاهش دست‌کم 10درصدی شعب بانک سپه در نتیجه ادغام با شعب بانک‌های نظامی خبر داد و گفت: 90درصد دارایی‌های ثابت واحدهای ادغام‌شونده را کارشناس رسمی دادگستری ارزشگذاری کرده و یک کمیته ویژه پیگیری و نظارت بر فرایند ارزشگذاری و تنظیم شیوه‌نامه نحوه تعامل با سرمایه انسانی بانک‌ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح پس از ادغام تشکیل شده است. چقازردی افزود: هم‌اکنون عبارت الحاقی، وابسته به بانک سپه، روی همه تابلوهای ساختمان‌های ستادی و شعب و سربرگ همه مکاتبات واحدهای ادغام‌شونده درج شده و اولویت‌های حقوقی و اجرایی طرح ملی ادغام طبق برنامه مدون انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه را یک پروژه بسیار بزرگ و حساس خواند و گفت: با شناختی که از توانمندی‌های بانک سپه دارم، این طرح بزرگ با موفقیت عملیاتی و این بانک به بزرگ‌ترین بانک ایران و دنیای اسلام تبدیل خواهد شد. فرهاد دژپسند از مدیران بانک سپه خواست با توجه به الزامات جدید، شعب مازاد را بدون خدشه‌دار شدن خدمات‌رسانی مطلوب به نیروهای مسلح و با درنظر گرفتن موقعیت اجتماعی و جغرافیایی و برنامه مستقل ادغام کنند.

  آخرین تصمیم‌ها در ابهام
قرار بود که مجمع عمومی بانک‌های قوامین و مهر اقتصاد، 24شهریور و مؤسسه اعتباری کوثر در 25شهریور و بانک حکمت ایرانیان 26شهریور برای انتخاب هیأت‌مدیره در مرکز همایش‌های بانک سپه برگزار شود و هنوز مشخص نیست که در این نشست سهامداران، مدیران فعلی ابقا شده‌اند یا وظایف و اختیارات آنها به نمایندگان ویژه بانک سپه واگذار شده است. مجمع عمومی بانک انصار قرار است در روزهای آینده برگزار شود.

 
https://akhbarbank.com/vdca6yn0.49nwo15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
قصابی
France
لطفا اونایی که از ثامن رفتن تو انصار حواستون باشه بهشون چون خیلی بیسوادن من کسیو میشناسم که سواد نداره تو قسمت منابع و توسعه ثامن بود حالا رفته انصار چون پارتی داره این درست نیست
تازه ترین اخبار