۰
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹

بازگشت دوباره شاخص بورس به کانال ۳۰۰ هزار واحدی

فعالان بازار سرمایه امروز شاهد بازگشت شاخص به کانال ۳۰۰ هزار واحدی بودند، امروز در بسیاری از سهم ها تقاضا بر عرضه غلبه کرد و برخی از سهم ها صف های خرید را تجربه کردند.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، امروز بار دیگر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد مواجه شد و توانست بار دیگر کانال ۳۰۰ هزار واحدی را پشت سر بگذارد. بدین ترتیب شاخص اصلی ۴۳۹۰ واحد رشد تا عدد ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحدی بالا رفت.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۰۵۸ واحدی تا رقم ۸۷ هزار و ۸۵۲ واحدی بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز با ۵۹۲۶ واحد رشد توانست تا رقم ۳۴۸ هزار و ۵۹۹ بالا رود.

شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۸۲۴ و ۱۰۵۷۳ واحد رشد کردند.

امروز  ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی جم هر کدام به ترتیب با ۴۲۲، ۲۳۴ و ۲۳۲ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند در عین حال نماد شرکت‌های فولاد خوزستان، مخابرات ایران و بانک تجارت ۱۲۹، ۵۲ و ۳۶ واحد در افت شاخص‌های بازار تاثیر گذار بودند.

در فرابورس ایران ۱۵۱ سهم با رشد قیمت و ۵۱ سهم با افت قیمت مواجه شدند همچنین در بورس تهران ۲۹۲ سهم با رشد و ۶۶ سهم با افت قیمت رو به رو بودند.

امروز در بیشتر گروه‌ها شدت تقاضا بیش از عرضه بود و گروه‌های شیمیایی، بانکی‌ها و خودرو بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۲۲۸۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵ میلیارد سهم و اوراق مالی بود همچنین تعداد معاملات به عدد ۴۱۷ هزار نوبت رسید.

در فرابورس ایران آیفکس ۶۴ واحد رشد کرد و تا عدد ۴۰۱۷ واحدی افزایش یافت. ارزش معاملات فرابورس ایران ۸۶۰ میلیارد تومان شد و حجم معاملات رقم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم را پشت سر گذاشت.
https://akhbarbank.com/vdcirpay.t1auy2bcct.html
تازه ترین اخبار