۰
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۳

بانک جدید توسعه راه اندازی می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بروز سانی مقررات فعالیت‌های بانکی با طرح ۲۰۰ ماده‌ای اصلاح نظام بانکداری اسلامی و راه‌اندازی بانک توسعه برای ارائه تسهیلات به داخل خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، علی اکبر کریمی به فارس گفت: در طرح اصلاح نظام بانکداری اسلامی 200 ماده وجود دارد که هم کل مقررات بانک مرکزی اصلاح خواهد شد و هم به ارکان و اختیارات، ساختار و وظایف آن و نحوه نظارت بر بانک‌ها ورود کرده‌ایم.مقررات فعالیت‌های بانکی در قالب این طرح به روز شده، همچنین ایده‌هایی مانند بانکداری الکترونیکی هم در این موضوع به خوبی دیده شده است.

وی افزود: ایجاد بانک توسعه برای فعالیت‌های توسعه‌ای در سطح کلان هم در طرح بانکداری اسلامی دیده شده است.بانک توسعه صادرات مربوط به ارائه تسهیلات جهت صادرات اجناس و کالاها به تولیدکنندگان است اما بانک توسعه در جهت ارائه تسهیلات به داخل است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بانک‌ها در ایران به دو دسته تخصصی و تجاری تقسیم‌بندی می‌شوند،گفت: بانک‌های کشاورزی، صنعت و معدن و توسعه صادرات تخصصی محسوب می‌شوند که وظیفه ارائه تسهیلات به فعالین حوزه‌های خاصی را دارند اما بانک‌های تجاری مانند تجارت، صادرات، ملی، سپه و... با کارکرد کلی‌تری به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

کریمی گفت: با آنکه جنس بانک توسعه تخصصی است اما نوع شرایط حاکم بر آن با همه بانک‌های تخصصی متفاوت بوده و اقدامات آن کاملا ویژه و برای ایجاد بستر توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.نمی‌توانیم بحث وجود شبهات فعالیت‌های ربوی بانک‌ها را منکر شویم به همین دلیل تلاش‌هایی در سال‌های اخیر صورت گرفته است تا این دغدغه رفع شود.
https://akhbarbank.com/vdcjx8ea.uqeyazsffu.html
تازه ترین اخبار