۰
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱

خطر کاهش سپرده‌های بلند مدت بانکی

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گفت: سپرده‌های بلند مدت در دوازده ماه منتهی به خرداد امسال، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت که احتمال دارد در امورات دلالی و واسطه گری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش اخباربانک، مسعود خوانساری در پنجمین نشست هیئت نمایندگان دور نهم بازرگانی تهران گفت: در این مدت نقدینگی با رشد ۲۵ درصدی به هزار و ۹۸۰ هزار میلیارد تومان رسید که در این بین سهم پول از نقدینگی از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافته که نشان می‌دهد سپرده‌های بلند مدت به سپرده‌های کوتاه مدت کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین ارزش واردات در پنج ماه نخست سال ۹۸، ​ به ۱۷ میلیارد و ۸۳۹ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش یافته و این کاهش واردات بیشتر از کشور‌های چین، کره جنوبی و فرانسه و بیشتر مربوط به قطعات منفصله خودرو بوده است در این بین، اما واردات از کشور‌های ترکیه و هند افزایش زیادی یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به بخشنامه اخیر رئیس قوه قضاییه گفت: به نمایندگی از بخش خصوصی از بخشنامه اخیر قوه قضاییه درباره نحوه احضار اشخاص حقوقی که گامی مهم و بجا در حمایت از تولید و اقتصاد کشور بود تشکر می‌کنم و امیدوارم که دادگستری‌ها نیز آن را اجرایی کنند.

آقای خوانساری افزود: دولت نیز اخیراً چند درخواست بخش خصوصی را پذیرفت که بخشش جرایم مالیاتی، تجدید ارزیابی‌ها و قبول ارز ماشین آلات برای خط تولید با قیمت زمان گشایش اعتبارات اسنادی از جمله آن است.

وی اضافه کرد: در جلسه اخیر با روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی تهران مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات شهرک‌های صنعتی با همکاری مسئولان وزارت صنعت، دوره تخصصی نحوه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان تسهیل در استفاده از نقدینگی موردنیاز صادرکنندگان، همکاری استارتاپ‌ها در موضوع گردشگری و همچنین نحوه تسویه حساب‌ها و تمدید دفترچه‌های بیمه کارگری تشکیل شود.
https://akhbarbank.com/vdcji8ea.uqeymzsffu.html
تازه ترین اخبار