۰
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۳

ثبات نسبی در بازار جهانی طلا

در حالی که در آستانه نشست فدرال رزرو در اواخر این هفته که انتظار می رود طی آن نرخ بهره کاهش یابد تجار از انجام معاملات عمده خودداری می کنند، قیمت طلا امروز شاهد ثبات نسبی بود.
به گزارش اخباربانک، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به 1497 دلار و 98 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به دلیل افزایش تنش ها در خاورمیانه رشد یک درصدی را شاهد بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.4 درصد کاهش به 1505 دلار و 4 سنت رسید.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار طلا در موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: «کاهش احتمالی نرخ بهره در آمریکا در هفته آینده از قبل تاثیر خود را بر بازار گذاشته است، اما تجار در پی آن هستند ببینند که سیاست آینده بانک مرکزی آمریکا چه خواهد بود.»

انتظار می رود فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه 25 صدم درصد نرخ بهره را کاهش دهد. این اقدام دومین کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی خواهد بود. پیشتر بانک مرکزی آمریکا آخرین بار در جولای 2008 نرخ بهره را کاهش داده بود.

در همین حال به دلیل احتمال رویارویی نظامی در منطقه به دلیل حمله به تاسیسات نفتی عربستان و افزایش قیمت نفت ارزش پول ملی کشورهای صادر کننده نفت تقویت شده و ارزش دلار نیز بالا رفته است.

ترامپ روز دوشنبه ایران را متهم به دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی عربستان کرد اما تاکید کرد که تمایلی به جنگ ندارد.

در عرصه جنگ تجاری، گفت وگوها بین مقامات میانی دولت های آمریکا و چین قرار است روز پنجشنبه در واشنگتن آغاز شود و زمینه را برای مذاکرات سطح بالا میان طرفین در ماه آینده میلادی فراهم سازد.
 
https://akhbarbank.com/vdccoiqm.2bqxp8laa2.html
تازه ترین اخبار