۰
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۰

تقاضا در بورس از عرضه جلو افتاد

با رشد تقاضا نسبت به عرضه در معاملات بازار سهام نماگر اصلی بورس تهران یک بار دیگر توانست رکورد جدیدی را به ثبت جدید برساند و به آستانه کانال ۳۰۶ هزار واحدی برسد.
ایسنا: در سومین روز معاملات بازار سهام نماگر اصلی بورس تهران به روند افزایشی بازگشت و توانست کانال ۳۰۴ هزار واحدی را که روز گذشته از دست داده بود دوباره بازپس گیرد. به این ترتیب در ساعات معاملاتی امروز این شاخص ۳۵۲۲ واحد رشد کرد و در تراز ۳۰۵ هزار و ۹۱۸ واحدی ایستاد با ثبت این عدد شاخص کل باز هم رکورد جدید به ثبت رساند.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۶۰۰ واحد رشد همراه شد و در تراز ۸۶ هزار و ۸۵۹ واحدی قرار گرفت در عین حال شاخص آزاد شناور نیز با ۴۴۲۱ واحد رشد تراز ۳۵۰ هزار و ۹۳۹ را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۴۷۲ و ۷۵۵۹ واحد رشد را تجربه کردند.

پالایشگاه نفت تهران، فولاد خراسان، فولاد خوزستان و پالایش نفت اصفهان هر کدام به ترتیب ۲۱۶، ۱۷۳، ۱۶۴ و ۱۳۲ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مدیریت سرمایه گذاری و امید و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سه نمادی بودند که به ترتیب ۱۱۸، ۹۸ و ۶۱ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز با داد و ستد ۳.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۳۲۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

همچنین در گروه خودرو و ساخت قطعات ۸۴ میلیون سهم به ارزش حدودی ۲۴۸ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت به این ترتیب خودرویی‌ها در جایگاه دوم از نظر ارزش معاملات ایستادند.

امروز در بیشتر گروه‌ها از جمله گروه فرآورده‌های نفتی، گروه فلزات اساسی و بانک‌ها شاهد رشد قیمت سهم‌ها بودیم و تقاضا از عرضه به مراتب جلوتر بود.

امروز در بورس تهران ۲۱۶ سهم با رشد قیمت و ۱۳۶ سهم با افت قیمت رو به رو شدند. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۱۳۶ و تعداد نمادهای منفی ۶۷ رسید.

ارزش معاملات بورس تهران مجموعا به رقم ۲۵۰۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار عدد ۵۹۳ هزار و ۸۶۷ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با ۸۱ واحد رشد رقم ۴۰۱۱ واحدی را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۶۷ میلیارد تومان رسید.

حجم معاملات این بازار تا عدد ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت و تعداد معاملات به رقم ۱۷۱ هزار و ۴۳۵ رسید.
https://akhbarbank.com/vdcja8ea.uqeyxzsffu.html
تازه ترین اخبار