۰
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹

بررسی نمادهای متوقف و احتمال بازگشت دو نماد

در حال حاضر ١۶ نماد معاملاتی از تابلوی معاملات بورس غایب هستند. از این تعداد ۴ نماد تعلیق شده اند، ۵ نماد به دلیل نوسان بیش از حد مجاز متوقف شده اند و یکی به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت و مابقی به دلیل برگزاری مجامع از گردونه معاملات کنار رفته اند.
بررسی نمادهای متوقف و احتمال بازگشت دو نماد
به گزارش اخباربانک، در حال حاضر 16 نماد معاملاتی از تابلوی معاملات بورس غایب هستند. از این تعداد 4 نماد تعلیق شده اند، 5 نماد به دلیل نوسان بیش از حد مجاز متوقف شده اند و یکی به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت و مابقی به دلیل برگزاری مجامع از گردونه معاملات کنار رفته اند.

با هم مروری بر علل توقف این 16 نماد و پیامی که از سوی ناظر بازار جهت متوقف نگاه داشتن آن ها منتشر شده خواهیم داشت و درباره زمان احتمالی بازگشت مجدد برخی از آن ها به بازار سرمایه صحبت می کنیم.

هم اکنون قدیمی ترین نماد متوقف بورس آکنتور است که از 13 شهریور ماه سال 95 تا کنون متوقف مانده و بیش از سه سال از توقف آن گذشته است. با توجه به پیچیدگی پرونده شرکت کنتورسازی ایران نمی توان محدوده مشخصی را برای بازگشایی نماد این شرکت در نظر گرفت.

نماد بانک انصار که از ششم مرداد 97 به دلیل موضوع ادغام این بانک به همراه 4 بانک دیگر در بانک سپه متوقف شده و هنوز هم جزئیات دقیق این تصمیمات مشخص نیست.

سومین نمادی که در حال حاضر تعلیق شده بانک ملت است. بر اساس اظهارات رئیس اداره ناشران بورسی که به بورس۲۴ اطلاع داده بانک ملت جزئیات رای احتمالی صادره در دادگاه های انگلیس را افشا نکرده و از این رو همچنان معلق مانده است.

نفت سپاهان از 22 تیر ماه تاکنون متوقف است. نماد شسپا به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده در خصوص تغییر سرمایه متوقف شده اما هنوز به تالار شیشه ای بازنگشته است. رئیس اداره ناشران بورسی علت عدم بازگشایی نماد شسپا را افزایش سرمایه بیش از 200 درصدی این شرکت اعلام کرده و گفته که پس از آن که سهام جدید قابل معامله شد، نماد شسپا بازگشایی خواهد شد.

نماد تمحرکه از دوازهم شهریور ماه امسال یعنی حدودا دو هفته قبل متوقف شده است. علت توقف این نماد برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیات مدیره بود. بر مبنای اطلاعاتی که شرکت ماشین سازی نیرومحرکه منتشر کرده این شرکت ساعت 3 عصر روز شنبه شانزدهم شهریور ماه یعنی 4 روز پس از توقف نماد، اقدام به برگزاری مجمع کرد و با وجود تصمیم گیری درباره اعضاء جدید هیات مدیره اما درباره برخی دیگر از دستورات جلسه تصمیم گیری نکرد و این تصمیمات به مجمع دیگری موکول شد.

بدین ترتیب مقرر شد که تمحرکه ساعت 15:00 عصر روز 30 شهریور ماه مجمع عمومی فوق العاده دیگری برگزار کند تا در خصوص کاهش سرمایه و شمولیت مفاد ماده 141 قانون تجارت تصمیم گیری شود.

نماد شرکت الکتریک خودرو شرق از بیستم شهریور ماه به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیات مدیره متوقف شده تا ساعت 10 صبح دیروز 24 شهریور ماه مجمع خود را برگزار کند. تا زمان تنظیم این گزارش هنوز اطلاعاتی از تصمیمات مجمع خشرق بر روی سایت کدال منتشر نشده است.

سکرد نیز بیستم شهریور ماه متوقف شده تا مجمع عمومی فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیات مدیره را برگزار کند. مجرد مدیر امور سهام شرکت سیمان کردستان اعلام کرد: شرکت سیمان کردستان ساعت 10 صبح دیروز یکشنبه 24 شهریور ماه مجمع خود را برگزار کرده و اعضاء جدید هیت مدیره نیز معرفی شدند. بنابراین نماد سکرد آماده است تا امروز بازگشایی شود و به احتمال بسیار قوی تا پیش از ظهر امروز بازگشایی خواهد شد.

سفانو بیستم شهریور ماه یعنی چهارشنیه هفته گذشته به دلیل نوسان قیمت بیش از 50 درصدی طی 15 روز معاملاتی متوقف شد. روز گذشته شرکت سیمان فارس نو اطلاعاتی را درباره تغییرات قیمتی اخیر سهام شرکت در سامانه کدال قرار داد و نسبت به این موضوع شفاف سازی کرد. به نظر می رسد مشکلی برای بازگشایی نماد سفانو وجود نداشته باشد و طی معاملات امروز شاهد بازگشت این نماد به بازار سرمایه باشیم.

 
 
https://akhbarbank.com/vdcaoun0.49nwe15kk4.html
تازه ترین اخبار