۰
در جلسه دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی اختیارات بانک مرکزی، در خصوص مدیریت بازار ارز تمدید شد.
اختیارات بانک مرکزی در خصوص مدیریت بازار ارز تمدید شد
به گزارش اخباربانک، در سی و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اختیارات بانک مرکزی در خصوص مدیریت بازار ارز تمدید شد. 

سه دستور اصلی این جلسه که روز شنبه و با حضور سران قوا و به ریاست حجت‌ الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهور برگزار شد؛ ادامه روند آرامش در بازار ارز، کالا و خدمات، پیشگیری از رفتارهای سود جویانه در جهت حمایت از مصرف‌ کنندگان و نیز هماهنگی بین سه قوه در خصوص مدیریت مناسب در شرایط تحریم بود. 

بر این اساس مقرر شد با توجه به ثبات قابل قبول در بازار ارز و موثر بودن این روند اختیارات مصوبات گذشته تمدید گردد.


یکی دیگر از مصوبات درخصوص تنظیم بازار کالا و خدمات بود که برخی اشکالات در مصوبه قبلی مورد بحث قرار گرفت. بر این اساس تصمیم گرفته شد تا یک سال دیگر مصوبه دولت تمدید شود و چند قیمتی و مواردی از این قبیل صورت نگیرد. همچنین کنترل قیمت‌ها و اقدام به برچسب درج قیمت کالا از دیگر مصوبات بود.

ربیعی افزود: یکی دیگر از بحث ها تعیین اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی بود که مقرر شد تا یک هفته قوه قضاییه و دولت فوریتی را برای مجلس ارسال کنند. در خصوص تعزیرات حکومتی هم اختیاراتی به سازمان تعزیرات حکومتی دادیم که بر اساس آن اختیارات می‌توانند با کم فروشی، گران فروشی یا خودداری از عرضه کالا به میزان متعارف تبعیض در فروش و موادی از این قبیل مقابله کنند تا بتوانند ثبات نسبی که در بازار ایجاد شده را بطور کامل کنترل کنند.

حمایت از تولید و رفع موانع تولید نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 
https://akhbarbank.com/vdcgzq9u.ak9zy4prra.html
تازه ترین اخبار