۰
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۸

بانک صادرات ۶۸ ساله شد

پانزدهم شهریور ماه امسال مصادف با آغاز شصت و هشتمین سال تاسیس بانک صادرات ایران است که در سال ۱۳۳۱ به‌صورت سهامی عام و با نام بانک صادرات و معادن ایران با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون ریال تاسیس شد.
به گزارش اخباربانک، این سرمایه با خرید ٧٦ سهم توسط دو نفر از اعضای هیات موسسان بانک و سرمایه‌گذاری بقیه اعضای هیات‌مدیره تامین شد و سهامداران با واگذاری سفته به هیات‌مدیره تعهد کردند درصد بقیه تعهد خود را از محل سود سالانه پرداخت کنند. بنابراین گزارش بنیانگذاران بانک صادرات ایران در ٢٢ آبان سال ١٣٣١ با ١٣ نفر کارمند شروع به کار کرد.ارائه تسهیلات بانکی بهتر به مردم، ایجاد شبکه گسترده بانکی در سراسر کشور، جلب سرمایه‌های داخلی و پس‌اندازهای هر چند کوچک، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کلیه فعالیت‌های اقتصادی ازاهداف اولیه بانک صادرات اعلام شده بود. 
 
استقرار اولین شعبه بانک صادرات در بازار تهران به‌عنوان مرکز معاملات و گردش پولی کشور مورد توجه موسسان بانک بود. به این ترتیب اولین شعبه بانک در ٢٢ آبان ١٣٣١ در یک ساختمان استیجاری به مساحت حدود ٢٠٠ متر مربع، با چند اتاق در طبقه دوم سرای بنایی بازار تهران واقع در کوچه تکیه دولت، کوی مرغی‌ها آغاز به کار کرد. 
 
یکی از اولین اقدامات هیات‌مدیره انجام تعمیرات و تغییرات در محل استقرار اولین شعبه بانک بود که با برداشتن دیوارهای بین سه اتاق از هفت اتاق، یک سالن معاملات به ابعاد ۱۲×۸ با پنج باجه برای دریافت و پرداخت، انتقالی چک‌های واگذاری و افتتاح حساب به وجود آمد و تعداد ٤ اتاق برای بایگانی و تدارکات و اتاق‌های مدیر‌عامل و هیات‌مدیره در نظر گرفته شد. بعدها با بهتر شدن وضعیت اقتصادی بانک، محل مناسب تری برای شعبه بازار خریداری و در آبان ١٣٣٧ شعبه یک بازار به محل فعلی انتقال یافت. 
 
 در حال حاضر مانده منابع این بانک به ۱۶۷ هزار میلیارد تومان رسیده که معادل ۹ درصد منابع در بازار پول است. به گفته دکتر حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک طبق برنامه تدوین شده این سهم تا پایان سال‌جاری به بیش از ۱۰درصد خواهد رسید که معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
https://akhbarbank.com/vdcefz8f.jh877i9bbj.html
تازه ترین اخبار