۰
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴
بر اساس اعلام حسابرس؛

۹۹ میلیارد ریال از سود اعلام شده بانک رفاه غیرقانونی بوده است

بر اساس اعلام حسابرس قانونی منتشر شده در سامانه کدال، ۹۹ میلیارد ریال از سود اعلام شده بانک رفاه در سال مالی ۹۵ غیر قانونی و بیشتر از واقع بوده است.
۹۹ میلیارد ریال از سود اعلام شده بانک رفاه غیرقانونی بوده است
به گزارش خبرنگار اخباربانک روز گذشته،  حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک رفاه گزارش خود را جهت استفاده سهامداران به مجمع عمومی صاحبان سهام منتشر کرد.

این گزارش که بر مبنای عملکرد سال مالی ۹۵ منتشر شده نشان می دهد وضعيت مالي بانک رفاه کارگران (سهامي‌عام) در تاريخ  اسفندماه 1395 و عملکرد مالي و جريان نقدي گروه و بانک را براي سال مالي منتهي به تاريخ مزبور، از تمام جنبه‌هاي با اهميت، طبق استانداردهاي حسابداري، به نحو مطلوب انجام شده است.

اما در این گزارش نکات جالبی نیز به چشم می‌خورد که از جمله آن اعلام سود بیشتر به دلیل عملکرد غیر قانونی بوده است.

لینک گزارش منتشر شده در سامانه کدال را می توانید اینجا بخوانید.




بانک در سال مالي مورد گزارش، درخصوص مقررات و ضوابط اجرايي مربوط به هزينه استهلاک دارايي هاي استهلاک پذير، نرخ استهلاک ساختمانهاي بتني و اسکلت فلزي را 50 سال و ساختمانهاي آجري را 30 سال در گزارشات منعکس کرده که بر طبق جدول استهلاکات قانون مذکور، می بایست به ترتيب 25 سال و 15 سال در حساب ها اعمال نماید.

به عبارت دیگر بانک ساختمانی را که باید ۲۵ ساله مستهلک کند برخلاف قانون در حساب ۵۰ ساله مستهلک کرده که اين امر باعث کاهش هزينه‎ استهلاک و در نتيجه افزايش سود بانک حدودا به مبلغ 99 ميليارد ريال گرديده است.

به سهامداران همواره توصیه می شود همواره گزارشات حسابرسان را مدنظر قرار داده و سپس خرید و فروش‌های خود را در خصوص شرکت‌ها انجام دهند.


 
https://akhbarbank.com/vdcamwn0.49nwo15kk4.html
تازه ترین اخبار