۰
در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در این هفته بیشتر سهم‌ها در بورس و فرابورس ایران با رشد قیمت مواجه شدند و شاخص‌های بورس تهران روند افزایشی را ادامه دادند.
به گزارش ایسنا، در چند روز گذشته اخطارهایی در مورد احتمال ریزش شاخص کل بورس از سمت برخی از فعالان بازار شنیده می‌شود و حتی عده‌ای از سهامداران از ترس این ریزش سهام خود را فروخته‌اند.

حتی منفی شدن دیروز شاخص هم احتمالا می‌تواند ناشی از رفتار این دسته از سهامداران بازار باشد که با فروش سهام خود و ایجاد افزایش عرضه، باعث پایین‌ آمدن قیمت‌ها و در کل منفی شدن شاخص شدند.

با این وجود امروز شاخص مجددا ۲۵۱۰ واحد مثبت شد و این می‌تواند نشانه آن باشد که فروش و عرضه این افراد گرچه بر طبق محاسبات خودشان می‌توانست درست باشد، اما احتمال دارد که با واقعیت همخوانی نداشته باشد.

چیزی که می‌تواند تحلیل آن‌ها  را مردود و نتیجه کار را برعکس کند ورود نسبتا گسترده و اخیر نقدینگی به بورس است. به عبارت دیگر قدرت پول‌هایی که به تازگی به بورس وارد شده‌اند احتمالا خیلی بیشتر از قدرت پول‌هایی است که عده‌ای از سهامداران از ترس ریزش، شاید به طور موقت از آن خارج کنند و همین موضوع احتمال  اصلاح عمیق شاخص را بسیار کم می کند.

در حال حاضر بازارهای موازی بورس از بازدهی کمتر و حتی منفی نسبت به بازار سرمایه برخوردارند و انگیزه را برای ورود و ماندن پول در بازار سرمایه بیشتر کرده است که می‌تواند احتمال ادامه دار بودن ریزش بازار بورس را دور از ذهن کند.

همانطور که اشاره شد امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۱۰ واحد رشد کرد و به رقم ۲۸۵ هزار و ۵۷۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۴۵۳ واحد افزایش رقم ۷۷ هزار و ۴۵۱ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور با ۲۶۱۶ واحد رشد مواجه شد و تا رقم ۳۲۴ هزار و ۷۸۴ واحدی رشد کرد. شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۹۲۶ و ۴۶۰۵ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا هر کدام به ترتیب ۵۶۵، ۴۰۵ و ۳۰۲ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند، اما در عین حال معدنی و صنعتی گلگهر، نفت پارس، پالایش نفت تبریز هر کدام به ترتیب ۶۳، ۳۳ و ۲۴ واحد در افت شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند.

امروز گروه فلزات اساسی پس از مدت‌ها توانست ارزش معاملات را از آن خود کند به طوری که حجم معاملات آن به ۲۹۲ میلیون سهم و اوراق مالی رسید که ارزش آن حدود ۱۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود. در این گروه بیش از نیمی از سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند.

گروه محصولات شیمیایی با ارزش معاملات ۱۳۱ میلیارد تومان و حجم ۱۱۸ میلیون سهم در دومین رتبه از لحاظ ارزش قرار گرفت. بسیاری از شیمیایی‌ها امروز با نوسان قیمت کمتر از یک درصد مواجه شدند. گروه خودرو، حمل و نقل و غذایی به جز قند پس از دو گروه یاد شده شاهد بیشترین ارزش معاملات بودند.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۲۱۷ و تعداد نمادهای منفی به ۱۲۷ رسید. در فرابورس ایران نیز بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه بودند به طوری که تعداد نمادهای مثبت به ۱۲۳ و تعداد نمادهای منفی به عدد ۶۹ رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۱۳۴۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم سه میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

آیفکس با ۰.۷ واحد رشد مواجه شد و به عدد ۳۷۱۵ واحدی رسید ارزش معاملات این بازار به رقم ۸۹۱ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات عدد ۱.۸ میلیارد تومان را تجربه کرد.
https://akhbarbank.com/vdciquay.t1auq2bcct.html
تازه ترین اخبار