۰
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۶

چطور در قطار حوصله‌مان سرو نرود؟

مسافرت با قطار هر چقدر هم ایمن و راحت باشد، طولانی است. مخصوصا اگر بلیط مسیر دوری مثل بلیط قطار مشهد به تهران را خریداری کرده باشید و بخواهید نزدیک به 10 ساعت از عمرتان را در کوپه‌های قطار سپری کنید. پس برای اینکه حوصله‌تان سر نرود، نیاز به سرگرمی دارید.

حتی تصور اینکه 10 ساعت تمام در یک کوپه بنشینید به بیرون خیره شوید، آزار دهنده است. پس برای جلوگیری از این اتفاق وحشتناک، قبل از آغاز سفر با قطار به سایتی معتبر مراجعه کرده و بلیط قطار لوکس یا پنج ستاره را با توجه به توانایی مالی خود خریداری کنید.

بعد از انجام این کار دیگر بهتر است بازی کردن با موبایل و یا دیدن فیلم روی لب‌تاب خودتان را در طول سفر فراموش کنید، چون اگر بلیط قطار تهران مشهد شما،  بلیط یکی از قطارهای فدک، زندگی، سپهر، سیمرغ، نورالرضا و سروش باشد، انتخاب‌های زیادی برای استفاده دارید که قطعا موجب سرگرمی شما شده و حوصله شما سر نخواهد رفت.

گوش کردن به موسیقی
تقریبا در تمامی این سرویس‌ها می توانید از آلبوم‌های موسیقی که شرکت ریلی قطار جهت رفاه حال شما بر روی سیستم صوتی و تصویری قرار داده است، استفاده کنید، پس از آن استفاده کرده و ساعتی به موسیقی گوش دهید. اگر شانس خوبی داشته باشید، گاهی آهنگ‌هایی متفاوت از خواننده‌های جدید که تا به حال اسمشان را هم نشنیده‌اید را کشف خواهید کرد و از آن لذت خواهید بود. تا جایی که حتی وقتی بعدها دوباره به آهنگ‌های آن خواننده گوش کنید، به یاد خاطرات قطار تهران مشهد خواهید افتاد.

دیدن کانال‌های تلویزیونی
در برخی از این سرویس‌ها، کانال‌های تلویزیونی صدا و سیما به طور مستقیم پخش می‌شوند، اگر سریال خاصی را دنبال می‌کنید، می‌توانید به تماشای آن بپردازید، یک مسابقه تلویزیونی را نگاه کنید و یا از تماشای یک مسابقه فوتبال لذت ببرید. مهم نیست اخبار گوش کنید یا دیدن رازبقا را انتخاب کنید، مهم این است که، تلویزیون سر شما را گرم خواهد کرد.

قدم زدن در واگن‌ها
هیچ وسیله نقلیه‌ای به اندازه قطار به شما امکان قدم زدن در طول خود را نمی‌دهد، یکی از ویژگی‌های قطار، قدم زدن در آن و بازدید از واگن‌های دیگر و دوست و هم صحبت شدن با بعضی از مسافرین در طول مسیر است. حتی اگر نمی‌خواهید با کسی هم صحبت شوید، دیدن مناظر بیرون از پنجره‌های داخل واگن‌ها سرگرمی خوبی است.

خوردن نوشیدنی و غذا در رستوران

انسان برای زندگی به جز هوا به خوردن و آشامیدن محتاج است، اما نوع غذا خوردن و انتخاب وقت و جای آن از فاکتورهایی است که انسانیت ما را مشخص می‌کند. غذای بسیاری از سرویس‌های قطار تهران مشهد با کیفیت رستورانی خوب در تهران و یا مشهد قابل مقایسه است. کافی است بعد از خرید بلیط قطار مشهد به تهران در کوپه‌تان به صرف غذا نپردازید، دقیقا مثل وقتی که از خانه برای تفریح خارج می‌شوید، از کوپه خارج شوید و در رستوران بنشینید و غذا و یا نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش داده و میل کنید.

خواندن کتاب و روزنامه
اگر اهل کتاب و مطالعه هستید و سوار قطار تهران مشهد با بلیط یکی از قطارهای فوق شده‌اید، در داخل قطار می‌توانید به کتابخانه بروید و به مطالعه بپردازید و کتاب‌های جدیدی را برای مطالعه کشف و خریداری کنید. هنگام مطالعه زمان به سرعت سپری خواهد شد و هرگز نخواهید فهمید که زمان چطور گذشته است.

بازی با دوستان
میزهای کوپه‎های قطار محل مناسبی برای بازی با دوستان است، حتی اگر وسیله‌ای مثل شطرنج، منچ، دومینو و غیره در اختیار ندارید، می‌توانید به بازی‌هایی مثل یادم تو را فراموش و اسم فامیل بپردازید.

خرید تنقلات
یکی دیگر از امکانات قطار خرید غذاهای گاهی ناسالم ولی خوشمزه است. یک چیپس یا پفک بگیرید و آن را با ماست موسیر میل کنید و همزمان به مطالعه یا استفاده از گوشی و لبتابتان مشغول شوید.

فیلم ببینید
فیلم‌های خوبی برای نمایش، در سیستم صوتی و تصویری قطار موجود است و ممکن است بعضی از آنها را ندیده باشید. تماشای فیلم‌ها بدون شک ساعتی از وقت شما را پر خواهد کرد.

کمی بخوابید

قطار یکی از مناسبترین، وسایل نقلیه است که در آن با خیال آسوده می‌توانید، کوپه خود را قفل کرده، سرتان را بر روی بالش بگذارید و به آسانی چند ساعتی را راحت بخوابید. خوشبختانه سرویس خواب ارائه شده در قطار تهران مشهد بسیار عالی و تمیز است و برای استفاده از آن مشکلی نخواهید داشت.


همانطور که می‌بینید امکانات زیادی در قطارها برای سرگرمی مسافرین فراهم شده است تا در طول سفر طولانی دچار بی‌حوصلگی نشوند. این امکانات آن‌قدر زیاد است که در صورت استفاده، احتمالا موفق به استفاده از همه آن‌ها به طور کامل نخواهید شد.
 
https://akhbarbank.com/vdcbwzb0.rhb95piuur.html
تازه ترین اخبار