۰
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۴

کاهش نرخ تمام‌شده پول در بانک سینا

مدیرعامل بانک سینا گفت: گزارش ها حاکی از کاهش نرخ تمام‌شده ۲ درصدی پول در سال ۹۷ است و دلیل عمده آن هم رعایت نرخ سودهای اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی و پرهیز از ورود به عرصه رقابت نامتعارف در پرداخت سود مانند برخی بانک‌ها است.
به گزارش اخباربانک، پیشرو با اعلام این خبر افزود: روند تجهیز منابع بانک سینا با رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال مالی گذشته، رقم ۱۸۳ هزار میلیارد ریال را سبب شده و تسهیلات این بانک نیز ۱۴۸ هزار میلیارد ریال بوده و در مجموع نسبت ۸۰ درصدی مصارف به منابع را شاهد هستیم. 
 
مطالبات غیرجاری بانک هم زیر ۱۰ درصد است که در مقایسه با سایر بانک‌ها رقم قابل‌قبولی است. همچنین برای ۵۱ درصد از مطالبات بانک، ذخیره گرفته شده که این نیز رقم مناسبی است. مدیرعامل بانک سینا اظهار کرد: دارایی‌های بانک به ۲۰۶ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۹۷ افزون‌ شده که ۷۰ درصد آن را تسهیلات تشکیل می‌دهد. درباره نسبت کفایت سرمایه با توجه به شیوه‌نامه جدید بانک مرکزی برای دستیابی به ۸ درصد، منتظر افزایش سرمایه هستیم. 
 
پیشرو تصریح کرد: رویکرد هیات‌مدیره و مدیران بانک سینا با توجه به کاهش فاصله سود تسهیلات و سود سپرده‌ها، ارتقا و افزایش درآمدهای غیرمشاع بوده که به عنوان یک سیاست نجات‌بخش نظام بانکی در دستور کار این بانک قرار گرفته و از این بابت شاهد رقم ۱۷۸۸ میلیارد ریال درآمد در سال ۹۷ هستیم که بخش قابل‌توجهی از آن را کارمزد تعهدات اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه‌ها تشکیل می‌دهد. سپرده‌های قرض‌الحسنه در پایان سال ۹۷ به ۱۳۳۸ میلیارد ریال و قرض‌الحسنه جاری به ۱۴۰۰۰ میلیارد ریال رسیده که نشان‌دهنده رشد مناسبی است. 
 
مدیرعامل بانک سینا به طرح‌های اشتغالزایی روستایی اشاره و بیان کرد: در این باره تسهیلات خرد و متوسط با نظارت کافی به متقاضیان اعطا می‌شود که تا پایان سال ۹۷ تعداد ۲۸۸۰ طرح به مرحله بسته‌شدن قرارداد و پرداخت تسهیلات رسیده که ۴.۳ درصد آن به بهره‌برداری رسیده و معوقه‌های این طرح‌ها کمتر از ۲ درصد بوده است. 
 
وی در پایان از اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران قدردانی کرد و تلاش همکاران و مدیران بانک را ستود و ابراز امیدواری کرد با تداوم این تلاش‌ها و ارائه برنامه‌های پیشبردی، زمینه رضایت بیش از پیش سهامداران فراهم شود. در این جلسه پس از قرائت گزارش فعالیت هیات‌مدیره و سازمان حسابرسی، گزارش عملکرد مالی و سود و زیان بانک سینا به تصویب بیشتر اعضا رسید و مقرر شد مبلغ ۱۱ ریال به ازای هر سهم پرداخت شود. 
https://akhbarbank.com/vdcgy393.ak9yu4prra.html
تازه ترین اخبار