۰
۶
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۲

سود سپرده در سایر کشورهای جهان چند درصد است؟

سود سپرده بانکی حالا مدتهاست منبع درآمدی در بسیاری از کشورهای جهان محسوب نمی شود.
سود سپرده در سایر کشورهای جهان چند درصد است؟
نگارعلی: هر چند نرخ سود سپرده های بانکی در ایران ۱۵ درصد است و اخیرا نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی در ابلاغیه ای رعایت این مصوبه را بار دیگر به بانک ها گوشزد کرده است اما بررسی ها نشان می‌دهد سود سپرده در بسیاری از کشورهای جهان کمتر از این رقم است. به عبارت دیگر سود سپرده در برخی از کشورهای توسعه یافته منفی و یا صفر است.
 بالا رفتن سود سپرده بانکی سبب بالا رفتن قیمت تمام شده پول می شود و همین امر می تواند زمینه بروز تورم را فراهم نماید. 

برآوردها نشان می دهد اغلب کشورهای جهان سودی در محدوده صفر تا ۵ درصدی را به سپرده گذاران بانکی پرداخت می کنند و در این میان معدود کشورهایی هستند که همچنان سودهای چند ده رقمی را برای سپرده گذاران در نظر می گیرند. 

در جدول زیر نام کشورهایی آمده است که بیشترین سود سپرده بانکی را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند بیشتر کشورهای این جدول را کشورهای آسیایی تشکیل می دهند و اکثر این کشورها در حال توسعه اند:


در جدول زیر نام کشورهایی آمده است که سود سپرده ای که به مشتریان می دهند کم تر از ۱۰ درصد است:


در جدول زیر نام کشورهایی آمده است که کم ترین سود سپرده را پرداخت می کنند:


 
https://akhbarbank.com/vdceop8p.jh8oni9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آیا در کشورهای توسعه‌یافته فقر و بیکاری بیداد میکند وتورم ظاهری ونه حتی واقعی بالای پنجاه درصد است آخر این چه مقایسه بچگانه ایست!!!؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
لطفا برای امکان مقایسه نرخ تورم ان کشورها را هم بیاورید
زضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام اين جدول را كجا درج كرديد؟
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
با سلام، آخر چي شما مثل بقيه دنياست، چطور انروز كه تورم اومد پايين آه و فغان مي كرديد كه بايد سود سپرده اندازه تورم باشد، اما اكنون با تورم بالاي 40 درصد در اين مورد حرفي نمي زنيد، و اين يعني چه!!!!!!!!
افخمی
Iran, Islamic Republic of
بانوشتن این مقاله معلوم میشود که تو یک جیره خوار کثیف ومزدور بی سوادی هستی.
ناصر
Israel
همین دو زار سپرده ملت بدجور چشمت رو گرفته که بیارینش سمت بازار ارز و طلا و از دستشون در بیارید جالبه همش فقط در مورد سود سپرده مینویسی اما در مورد بهره تسهیلات که بانکها از ملت میگیرن هیچی نمیگی و یا تورم چندصد درصدی که زندگی ملت را فلج کرده فقط دنبال خالی کردن جیب مردم هستید اون از دولت که افتاده روی منابع نفتی کشور و داره غارتش میکنه اینم دلالها که دنبال زدن جیب ملت هستن
تازه ترین اخبار