۰
شرایط این هفته بازار سهام ، آینده کوتاه مدت دلار و پیش بینی ۱۲ صنعت بورسی با تکیه بر آخرین رویدادهای اقتصادی از سوی یک کارگزاری بررسی و اعلام شد.
شرایط این هفته بازار سهام ، آینده دلار و پیش بینی ۱۲ صنعت بورسی
به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، در شرایطی اولین روز هفته بورس با شاخص 255 هزار و 163 واحدی شروع می شود که کارگزاری آبان درباره وضعیت هفته قبل و پیش بینی آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته آغازی مثبت داشت و در ادامه متاثر از نگرانی های تجاری که افت محسوس بازارهای کالایی و سهام بین المللی را در پی داشت با افت روبرو شد.

آرامش در بازار ارز و برخی اخبار حاشیه ای نیز در افت بازار پس از ثبت سقف جدید بی تاثیر نبود تا بعد از آغازی جذاب، شاهد پایان هفته ای قرمز در گروه های بزرگ بازار باشیم.

در بازارهای جهانی اما وضعیت همچنان مبهم است. جنگ ارزی به راه افتاده متاثر از تشدید تنش های تجاری وضعیت بازارها را مبهم کرده و اصلاح شدید بازارهای سهام روند نفت و دیگر کالاها را نیز متزلزل کرده است. هرچند نفت بخشی از افت اخیر را جبران کرده اما همچنان وضعیت روشنی را پیش رو ندارد و از طرفی بازار فلزات اساسی از کاهش نرخ بهره امریکا نیز استقبال خاصی نکرده و روند اصلاحی را در پیش گرفته و این در حالی است که طلا وضعیت کاملا برعکسی دارد و در حال ثبت رکوردهای جدید قیمتی است.

در بازار داخلی ارز نیز همچنان قیمت دلار پایین تر از 12000 تومان حفظ شده و دلار نتوانسته به سطح بالاتر از 12000 تومانی نفوذ کرده و تثبیت شود. همین موضوع فشاری نسبی را به نرخ نیمایی وارد کرده و این نرخ مرجع نیز اصلاح آرامی را در پیش گرفته است. به نظر می رسد همچنان آرامش در این بازار ادامه داشته باشد و نمی توان افت معناداری را نیز برای این بازار تاثیرگذار متصور بود.

اما در بازار سهام به نظر می رسد گروه های کالایی این هفته نیز روند آرامی را داشته باشند و تک نمادهای گروه فلزات اساسی همچون "فسرب، وتوکا، فرآور، فسپا، فولاژ" و دیگر نمادهای کوچکتر می توانند روندی بهتری را تجربه کنند. ادامه روند صعودی در بزرگترها نیاز به محرکی خاص خواهد داشت.

در گروه فرآورده های نفتی نیز وضعیت مشابه است و کوچکتر ها شانس بیشتری را خواهند داشت هرچند افت نفت تزریق نقدینگی به گروه را تحت تاثیر قرار داده است.

در معدنی ها وضعیت مشابهی را می توان در نظر داشت و البته داد و ستد ها در گروه محصولات شیمیایی با توجه به تنوع بیشتر فعالیت ها می تواند متفاوت باشد و نمادهای بیشتری را در روند مثبت قرار دهد.

در گروه بانک و خودرو ، نمادهای بزرگ در محدوده های حمایتی قرار دارند و به نظر می رسد افت بیشتر در اکثر این نمادها توجیهی نداشته باشد و همچنان نمادهای کوچک بانکی و برخی قطعه سازها می توانند در کانون توجه باشند.

اما در گروه های دیگر مانند سرمایه گذاری ، انبوه سازی ، کاشی و سرامیک، بیمه، حمل و نقل و کانه های غیر فلزی ، می توان انتظار روندی بهتر از کلیت بازار را داشت.
 
https://akhbarbank.com/vdcaemni.49noa15kk4.html
تازه ترین اخبار