آشنایی با انواع سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت و کولر گازی

14 مرداد 1398 ساعت 9:00

بسیاری از صاحبخانه‌ها با مزایای استفاده از سیتم‌های تهویه مطبوع اسپلیت و کولر گازی آشنایی دارند. در حال حاضر ممکن است شما نیز بخواهید در منزل خود از این نوع سیستم‌ها استفاده کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. در فرایند جستجو برای انتخاب، احتمالا با چندین نوع مختلف از کولرهای گازی برخورد کنید.


انواع مختلف کولر گازی شامل کولر گازی پنجره‌ای، کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت وجود دارد. سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت نیز شامل ساده، مینی و چندگانه می‌شود. از آنجایی که این سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی جدید می‌تواند در تعداد فضاهای کلیدی تفاوت ایجاد کنند، لازم است که قبل از نهایی کردن برنامه خرید خود با آنها آشنا شوید. در اینجا به انواع مختلف کولر گازی و ویژگی‌های آنها اشاره می‌شود.



کولر گازی پنجره‌ای
این نوع از کولر گازی جز اولین نوع از این کولرها هستند که  به پنجره‌ی اتاق نصب می‌شوند و نیمی از دستگاه در محیط داخل و نیمی در محیط بیرون قرار می‌گیرد و به همین دلیل به آن کولر پنجره‌ای می‌گویند.

کولر گازی پرتابل
 از این کولر بیشتر در فضاهای کوچک استفاده می‌شود و ویژگی آن قابل حمل بودن آن است. در این نوع از کولر گازی هوای کندانسور با استفاده از لوله پلاستیکی به بیرون هدایت می‌شود.

کولر گازی اسپلیت
معمول‌ترین نوع سیستم‌های تهویه مطبوع از این نوع هستند که دارای یک واحد داخلی و یک واحد خارجی است که در فضای باز قرار می‌گیرد و از طریق لوله‌های الکتریکی و سیم‌کشی به یکدیگر متصل می‌شوند. تمامی اجزا بر روی یک دیوار نصب می‌شوند. در حالی که این نوع سیستم‌ها می‌توانند بر اساس عملکرد و بهینه بودن، قیمت‌های متفاوتی داشته باشند، به منظور برطرف کردن نیازهای مختلف در اندازه‌ها و شکل‌های گوناگون نیز موجود هستند.

اسپلیت دیواری
در این نوع، پنل داخلی بر روی دیوار قرار می‌گیرد و به همین دلیل به نام اسپلیت دیواری شناخته می‌شود.

اسپلیت ایستاده
این نوع سیستم به گونه‌ای طراحی شده‌است که برای فضاهای بزرگ مناسب بوده و از قدرت بیشتری برخوردار است. ظاهر این سیستم شبیه یک یخچال یا کمد مرتفع است  و به همین دلیل به آن ایستاده یا در برخی موارد کابنیتی می‌گویند .



اسپلیت سقفی
در این نوع، بخش داخلی هم می‌تواند روی زمین قرار بگیرد و هم به صورت خوابیده بر روی سقف قابل نصب است.

داکت اسپلیت
در این نوع سیستم، بخش داخلی در داخل دیوار یا سقف نصب می‌شود و سپس هوای تازه از طریق کانال‌کشی به سایر قسمت‌های ساختمان منتقل می‌شود.

اسپلیت کاستی
این سیستم‌ها معمولا داخل سقف کاذب قرار می‌گیرند و دارای ویژگی پرتاب باد چهار جهته می‌باشند. این سیستم‌ها مناسب فضاهای تجاری و اداری یا مکان‌هایی است که ارتفاع سقف آنها بیش از حد معمول می‌باشد.

مینی اسپیلت
این نوع از دستگاه‌های تهویه مطبوع، نوع سیستم گرمایشی هستند که عموما برای فضاهای کوچک کاربرد دارند و قابلیت‌های کمتری  نسبت به سایر انواع آن دارند. علاوه بر این، ممکن است برای خرید، نصب و کابرد نسبت به سیستم‌های بزرگتر مقرون به صرفه‌تر باشند. این نوع،  ممکن است قابلیت‌هایی مانند عملکرد با صدای پایین یا تسویه هوا را بالا ببرد و این ویژگی‌ها می‌تواند نسبت به سیستم‌های استندالون موجود پیچیده‌تر و سودمندتر باشد.

اسپلیت چندگانه
در حالی که یک سیستم اسپلیت ساده برای استفاده در یک اتاق، خانه یا فضا کوچک مناسب است برای خانه‌های بزرگتر مناسب نیست. به همین دلیل صاحبخانه‌هایی که می‌خواهند از مزایای آن در خانه‌های بزرگتر استفاده کنند، ممکن است بخواهد بر روی نوع چندگانه آن سرمایه‌گذاری کنند. این سیستم‌ها برای اتصال واحدهای داخلی به یک واحد بیرونی طراحی شده‌اند اما نیازی به کانال ندارند و هر واحد داخلی، امکان کنترل دما در منطقه‌ای خاص از خانه را برای صاحبخانه فراهم می‌کند. این سیستم‌ها مقرون به صرفه هستند و می‌توانند آسودگی بیشتر را از طریق قابلیت تهویه مطبوع فراهم کنند.
 
تفاوت در انواع سیستم‌های تهویه مطبوع ، انتخاب مورد صحیح با قیمت مناسب برای منزل شما را فراهم می‌کند. در حالی که انواع مختلفی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وجود دارند که می‌توانید آنها را خریداری کنید، مدل های مختلفی از هر نوع سیستم نیز وجود دارد. اگر مایل با استفاده از مزایای مربوط به این گونه دستگاه‌ها در فضای منزل خود هستید، پیشنهاد می‌شود در هنگام خرید نسبت به شناخت انواع آنها برای انتخاب صحیح اقدام کنید.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.
در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.
انتهای رپرتاژ آگهی
 


کد مطلب: 69474

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/69474/آشنایی-انواع-سیستم-های-تهویه-مطبوع-اسپلیت-کولر-گازی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com