مجمع بانک پاسارگاد به حدنصاب نرسید

30 تير 1398 ساعت 11:23

مجمع عمومی سالیانه «بانک پاسارگاد» به حدنصاب نرسید.


به گزارش اخباربانک، مجمع بانک پاسارگاد قرار بود امروز برگزار شود اما این مجمع به حد نصاب نرسید و تشکیل نشد. اما با این وجود، مدیرعامل بانک پاسارگاد دقایقی با سهامداران گفت و گو کرد و به سوالات آن ها پاسخ گفت.

حاضرین در جلسه ۴۱ درصد سهامداران بودند. سهامداران عمده در مجمع حضور داشتند اما برگه سهامداری دریافت نکردند و بنابراین مجمع به حد نصاب نرسید.

قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد درباره دلیل برگزاری مجمع و به حد نصاب نرسیدن آن گفت: در صورت تشکیل مجمع و با توجه به آماده نبودن صورتهای مالی، مجمع باید تنفس اعلام کند که در این صورت نماد بانک بایستی تا دو هفته بسته بماند. به همین دلیل عدم تشکیل مجمع و به حد نصاب نرسیدن آن گزینه بهتری است تا نماد بانک به زودی باز شود.

وی گفت: دلیل عقب افتادن مجمع، دیر آماده شدن گزارش حسابرس است. بانک مرکزی بایستی گزارش حسابرس را یک ماه پیش از مجمع دریافت و بررسی نماید. با توجه به محقق نشدن این موضوع مجمع امروز برگزار نمی‌گردد.

او درباره تاریخ برگزاری مجمع گفت: مجمع به دو‌ هفته بعد موکول خواهد شد. طبق قانون تجارت مجمع عمومی باید پیش از پایان تیر ماه تشکیل شود. زمان برگزاری مجمع اصلی به احتمال زیاد ۱۳ مرداد خواهد بود. به دلیل حساسیت فعالیت‌های بانک پاسارگاد در سطح بین‌الملل، بانک پاسارگاد ناچار به برگزاری مجمع عمومی امروز حتی بدون آماده‌ بودن صورت‌های مالی حسابرسی شده است.

در ادامه، سهامداران سوالاتی از مدیرعامل بانک پاسارگاد پرسیدند که این سوال و جواب ها را می خوانید:

*مابه‌التفاوت نرخ تسعیر مطالبات ارزی بانک از بانک مرکزی چه میزان است؟
-میزان کل مطالبات هنوز کامل روشن نیست اما هر دلار در حدود ۵۰۰۰ تومان عایدی خواهد داشت.

*آیا به فکر تجدید ارزیابی‌ هستید؟
-بستگی به وضعیت مالیات تجدید ارزیابی دارد. اما بانک به فکر تجدید ارزیابی دارایی‌ها بغیر از منابع ارزی نیست. افزایش سرمایه از محل تسعیر ارز به میزان سی درصد مد نظر است.

*وضعیت مطالبات مشکوک‌الوصول چگونه است؟
-بهتر است این مباحث در مجمع دو هفته بعد مطرح شود.
 


کد مطلب: 69171

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/69171/مجمع-بانک-پاسارگاد-حدنصاب-نرسید

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com