۰
بانک‌ها و موسسات اعتباری کارمزدهای اعتبار سنجی را به‌صورت سلیقه‌ای برداشت می‌کنند.
بانک ها کارمزد اعتبار سنجی را سلیقه‌ای برداشت می‌کنند
به گزارش خبرنگار اخباربانک، اخذ استعلام بابت تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و موسسات اعتباری اجباری است.

استعلامات اخذ شده جهت تسهیلات پرداختی از نظر داشتن چک برگشتی و تسهیلات معوق در شبکه بانکی و نیز اخذ رتبه اعتباری مطلوب توسط وام گیرنده و ضامن است.

جالب است بدانید در دستورالعمل‌های بانک مرکزی به صورت شفاف و صریح در خصوص اخذ استعلامات و کارمزد های مربوطه اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نگرفته است.

این اطلاع رسانی ناقص باعث شده که بانک‌ها و موسسات اعتباری در بسیاری از موارد به صورت سلیقه‌ای کارمزدهای مربوطه را از مشتری دریافت کنند.

به عنوان مثال در برخی بانک‌ها اخذ استعلام اعتبار سنجی از تسهیلات گیرنده و ضامن اخذ و کارمزد ۲۵ هزار تومانی بابت هر یک از استعلامات فوق از مشتریان دریافت می‌شود.

به عنوان مثال اگر یک تسهیلات دو ضامن داشته باشد، بانک مبلغ ۷۵ هزار تومان بابت استعلام اعتبار سنجی تسهیلات کننده گیرنده و دو ضامن وی از حساب برداشت می‌کند.

علاوه بر این استعلام مربوط به چکهای برگشتی و تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز از پرتال بانک مرکزی اخذ می شود.

این خدمت را بانک مرکزی به طور رایگان در اختیار بانک‌ها و موسسات قرار می‌دهد اما برخی از شعب کارمزد ۳ هزار تومانی بابت هر نفر از حساب برداشت می‌کنند.

این موضوع باعث شده که بانک ها تا جایی که امکان داشته باشد از حساب مشتریان کارمزد برداشت کرده و تسهیلات گیرنده نیز با توجه به نیاز خود اعتراضی در این خصوص نمی کنند.
https://akhbarbank.com/vdchqzn-.23nwmdftt2.html
تازه ترین اخبار