۰
اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به لزوم تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی در کشور، سککوک را پلتفرمی کارآمد برای توسعه فضای کسب و کار عنوان کردند.
 به گزارش اخباربانک، عضو هیات مدیره این بانک در همایش آشنایی با سامانه سککوک که با حضور جمعی از مدیران امور، روسای ادارات کل، روسای ادارات امور شعب، مسئولان و کارشناسان بانک در مرکز آموزشی و رفاهی بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه بانکداری دیجیتال نه یک انتخاب بلکه الزام است، گفت: بانکداری دیجیتال در بانک ها با نگاه ویژه به مشتری محوری، بر کاهش هزینه های عملیاتی، تقلیل خطاها، توسعه بازار و افزایش منابع درآمدی بر اساس مدل های نوین و تجاری سازی ایده ها استوار است.

محمود شایان افزود: در اکوسیستم بانکداری مبتنی بر تحول دیجیتال، مشتری و شناخت نیازهای آن با استفاده از کلان داده های در اختیار بانک ها، برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر کانون توجه قرار گرفته و سه حوزه ذینفعان از جمله سهامداران، مشتریان و کارمندان، همزمان هدف گیری می شوند تا بتوان برای مشتریان، خدمات مطلوب، متنوع، کم هزینه و شخصی سازی شده و همچنین برای کارکنان، محیط فعالیت و فضای مناسب تأمین کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس بانکداری دیجیتال باید در بدنه بانک خود را نشان بدهد. برای این کار باید اکوسیستمی بیاندیشیم. در این اکوسیستم دیگر فین تک ها رقبای ما نیستند بلکه به عنوان شرکای ما با بانک همکاری خواهند داشت.

شایان تاکید کرد: در بانکداری دیجیتال باید به جای مشتری فکر کنیم، نیازهای او را تشخیص دهیم و در پروژه هایمان پیاده کنیم. امروز مشتری منتظر دریافت پیشنهادهایی از جانب بانک است که کسب و کار او را تحت تأثیر قرار دهد.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بیان کرد: استقرار بانکداری دیجیتال، به کاهش معوقات بانکی با امکان اعتبار سنجی دقیق تر می انجامد. تغییر دیگر، تغییر در مدل کسب و کار بانکی از اتکا به درآمدهای مشاع به سمت درآمدهای غیرمشاع و کارمزد محور است.

شایان تاکید کرد: الزمات استقرار بهینه بانکداری دیجیتال در وهله اول، به رسمیت شناختن اکوسیستم جدید بانکداری، سپس تدوین نقشه راه توسط بانک و در حوزه اعتباری، اشتراک گذاری و بهره برداری از کلان داده ها به منظور اعتبار سنجی یکپارچه مشتریان نظام بانکی است.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی توسط دولت و شورای اقتصاد درخصوص شرایط تأمین شرکت های اعتبارسنجی انجام شده است که می توان بر اساس آنها و با کنترل انواع ریسک های بانکی از جمله ریسک اعتباری، بهترین مشتریان سیستم بانکی (مشتریان با رتبه اعتباری A ) را به سمت بانک ملی ایران جذب و منابع محدود را به درستی مدیریت و کسب درآمد کرد.

شایان گفت: تأمین مالی بنگاه های تولیدی علی رغم رشد بالای نقدینگی، دشوار شده و به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، نیاز به سرمایه در گردش به شدت افزایش یافته است. از این رو بانک ملی ایران، با درک وضعیت موجود به دنبال طرحی برای تأمین مالی فعالیت‌های تولیدی است که نیاز افزایش یافته سرمایه در گردش آنها را برآورده و از انحراف منابع به سمت فعالیت‌های غیر مولد به خوبی جلوگیری کند.

همچنین دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که توجه به تغییر و پذیرا بودن آن در جهت ادامه حیات و به عنوان راز موفقیت در کسب و کار، امری ضروری است، گفت: در این بین وجود اعتماد به استفاده از پلتفرم های جدید مانند سککوک به جای ابزارهای فعلی هم الزامی است، چرا که سککوک، پلتفرمی کارآمد برای توسعه فضای کسب و کار است.

مسعود خاتونی با اشاره به این که توجه به تغییر و پذیرا بودن آن در جهت ادامه حیات و به عنوان راز موفقیت در کسب و کار، امری ضروری است، افزود: در این بین وجود اعتماد به استفاده از پلتفرم های جدید به جای ابزارهای فعلی هم الزامی است.
وی با طرح این سوال که آیا بانک می تواند با ابزارها و رویه های کنونی به حیات سازمانی خود ادامه داد، گفت: پلتفرم های جدید در حوزه B2B و B2C ایجاد شده که می توان آنها را با کسب و کارهای کنونی جایگزین کرد.

خاتونی با بیان اینکه تغییر و تحول، ضامن بقای حیات سازمانی است، ادامه حیات سازمانی را ضامن بقای سودآوری خواند و تاکید کرد: با در کنار هم قرار گرفتن مجموعه ای از قواعد، مقررات والزامات و نیز ابزارهایی که حوزه های مختلف مثل سیستم بانکی و نظام های پرداخت فعال هستند، پلتفرم سککوک ایجاد شد.

وی با ارائه آماری از گردش ریالی در سامانه سککوک نیز گفت: در سال گذشته حدود هشت هزار میلیارد ریال گردش در سامانه سککوک وجود داشت که حداکثر اعتبار در نظر گرفته شده برای این گردش به میزان دو هزار میلیارد ریال برای تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط بود.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به وجود بیش از شش هزار و 500 بنگاه کوچک و متوسط عضو این سامانه که هریک برای خود زنجیره ای متنوع و مختلف هستند، ادامه داد: می توان با رشد و بسط این سامانه و تزریق منابع و اعتبار در سککوک شرایط بسیار ایده آل و مطلوبی را پیش بینی کرد.

خاتونی اعتباردهی و تامین مالی را نتیجه استفاده از سککوک عنوان و اشاره کرد: اعطای تسهیلات منجر به تزریق پول می شود، ولی در سککوک گردش پول ایجاد می شود و این عامل باعث می شود برای بنگاه هایی که به صورت موازی به بانک متصل می شوند، به صورت سری و با زنجیره ای که در سککوک برای آنها تعریف شده، اعتباری ایجاد شود؛ نتیجه این سیکل و گردش باعث می شود منابع کمتری از بانک خارج شده و گردش پول بیشتری شکل گیرد.

باقری مدیر عامل شرکت سککوک نیز در این همایش با بیان اینکه سککوک یک پلتفرم از جنس بسترهای B2B است، گفت: امری که توسعه این پلتفرم را کند می کند، همزمانی مساله پرداخت و صدور صورتحساب و ایجاد ظرفیت ها و ابزارها در این حوزه است که سککوک قسمت عمده ای از این مشکلات را حل کرده است.

رشیدی رئیس اداره امور شعب استان مازندران هم هدف این همایش را معرفی و بهره برداری از سامانه جدید کشوری کسب و کار به عنوان یک محصول جدید با هدف ایجاد یک زنجیره کامل از تولید به مصرف، تامین مالی جهت تامین مواد اولیه، ایجاد اعتبار برای مصرف کنندگان و تحریک تقاضا و بازار جهت جلوگیری از تورم رکودی عنوان کرد.

برگزاری پانل پرسش و پاسخ با حضور اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران ، پایان بخش این همایش یک روزه بود.
 
https://akhbarbank.com/vdcdsf09.yt0nk6a22y.html
تازه ترین اخبار