۰
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۴

بورس افت کرد، فرابورس رشد

امروز بیشتر سهم‌ها در بورس و فرابورس ایران با کاهش قیمت روبرو شد و شاخص کل بورس ۳۵۳ واحد افت کرد، اما شاخص فرابورس ۶.۲۵ واحد رشد را تجربه کرد.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، امروز با باز شدن معاملات بورس تهران شاخص بورس تا حدود ساعت ۱۰ با رشد مواجه شد، اما پس از آن روند نزولی را طی کرد و در نهایت نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۵۳ واحد کاهش یافت و به رقم ۲۴۶ هزار و ۴۳۷ واحدی رسید.شاخص کل هم وزن نیز با ۲۱۷ واحد کاهش رقم ۵۹ هزار و ۷۴۲ را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۸۰۱ واحد کاهش عدد ۲۷۴ هزار و ۸۲ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۶۱۴ واحد افت تا رقم ۱۸۱ هزار و۷۵۸ واحدی پایین رفت، اما شاخص بازار دوم ۸۷۵ واحد رشد کرد و تا رقم ۴۸۹ هزار و ۳۳۴ بالا رفت.

در بورس تهران ۹۹ سهم با روند مثبت بر ۱۹۳ سهم با روند منفی مواجه شدند. همچنین تعداد نمادهای مثبت در فرابورس ایران به رقم ۷۹ و تعداد نمادهای منفی به رقم ۱۰۱ رسیدند.

معدنی و صنعتی گلگهر، ملی صنایع مس ایران و مخابرات ایران سه نمادی بودند که بیشتر تاثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار داشتند. هر کدام از نمادهای یاد شده ۲۴۱، ۲۳۱ و ۷۷ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

اما در طرف مقابل سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی فناوران و بانک تجارت هر کدام به ترتیب ۱۳۲، ۷۰ و ۶۹ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌ها داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی حجم معاملات به بیش از ۱۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات آن ۲۳۴ میلیارد تومان را تجربه کرد. نوسان قیمت این سهم‌ها در این گروه عمدتا کمتر از دو درصد بود.

خودرویی‌ها پس از گروه شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را امروز از آن خود کردند و بدین ترتیب ۵۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۹۲ میلیارد تومان در این گروه دست به دست شد. بیشتر نماد خودرویی‌ها امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

در گروه بانک و موسسات اعتباری حجم معاملات به بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات رقم ۵۰ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت. تعداد نمادهای گروه بانکی به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالیانه متوقف بود. نماد بانک تجارت و بانک دی هر کدام به ترتیب ۲.۹ و ۴.۳ واحد رشد کردند و در طرف مقابل نماد بانک پارسیان، اعتباری ملل و بانک سینا هر کدام به ترتیب ۳.۸، ۳.۱ و ۱.۸ واحد کاهش یافتند.

ارزش معاملات بورس تهران در مجموع به ۸۹۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۳۳۴ هزار و ۳۰۸ رسید.

آیفکس نیز ۶.۲۵ واحد رشد کرد و رقم ۳۲۱۳ را تجربه کرد ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۶۹۵ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن حدود ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.
https://akhbarbank.com/vdcaw6ni.49nom15kk4.html
تازه ترین اخبار