۰
۱
نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات‌گیرندگان موافقت کردند.
مجلس با دو فوریت بانک‌ها به حذف سود و جریمه مضاعف موافقت کرد
به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، صبح امروز در جلسه علنی مجلس، دو فوریت طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات‌گیرندگان تصویب شد.

بحرینی نماینده مردم مشهد به عنوان طراح این طرح گفت: این طرح قبلاً هم با همین کیفیت تصویب شد و رای ۹۴ درصد نمایندگان را داشت، اما پس از ارسال آن به شورای نگهبان به دلایلی به تصویب نهایی نرسید.

وی افزود: عملکرد برخی بانک‌ها که باید پشتوانه تولید و تولید کننده باشند و در مسیر رونق تولید حرکت کنند به گونه‌ای است که تولیدکنندگان را مستاصل کرده و بدهی بدهکار بانکی به دلیل نوع محاسبه سود و جرائم و قراردادهای متوالی که بسته می‌شود، آنقدر زیاد است که امکان پرداخت ندارد. در نتیجه از یک طرف مردم و تولیدکنندگان به استیصال کشیده شدند و از طرفی امکان پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها وجود ندارد و بانک به صورت روزشمار سود و جریمه در نظر می‌گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: با قفل شدن منابع بانکی، امکان تزریق پول به شرکت های تولیدی نیست و مردم هم در تنگنا قرار گرفتند. انباشت بدهی هم نتیجه نحوه محاسبه و قراردادهای متوالی است که روی آن انبار شده و باید برای آن تدبیر کنیم که البته شورای فقهی بانک مرکزی برای آینده تدبیر کرده این اتفاق نیفتد.

بحرینی با بیان اینکه ۹۰ درصد این طرح با بانک‌ها و بانک مرکزی مورد تفاهم است، ابزار امیدواری کرد با تصویب این طرح گره‌ای از مشکلات اقتصادی باز شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcftxdv.w6d1vagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
حسین
Iran, Islamic Republic of
این حمایتها زیاد نحل سو استفاده تولید کنندگان میشه و این کار قانون گریزی رو برای اونها زیاد میکنه
تازه ترین اخبار