با ۱۰ خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!

25 تير 1398 ساعت 8:46


همیشه خودروسازان بنام جهانی در حال رقابت با یکدیگر بوده و این تلاش شیرین و جذاب در بین تمام خودروسازان جهان به سنت و آیین تبدیل شده است. البته در این میان برخی از خودروسازان تنها با خودشان رقابت کرده و از زندانِ اقتصادی و صنعتی خود ساخته دولت‌ها نهایت استفاده را می‌کنند و اصلا برای آن‌ها مهم نیست که محصول نهایی آن‌ها با تلنگری کوچک فروپاشیده و تبدیل به آهن پاره‌هایی بدقواره می‌شوند! به همین دلیل ما شاهد هستیم که تاریخ سیر همیشگی خود را داشته و نان و خرما را آن کسی صاحب خواهد شد که تلاش و کوششی فراوان داشته و در یک رقابت عادلانه با تمام داشته‌های خود برنده نهایی می‌شود.

رقابت سالم و شیرین خودروسازان منجرب تولید خودرو‌های مختلفی شده و متخصصان جهانِ خودرو همواره با نقد و بررسی محصولات متنوع صنایع خودروسازی جهان، با ارائه لیست‌هایی به کمک خریداران خودرو رفته و بهترین انتخاب‌ها و خودرو‌های موجودِ جهان را برای عاشقانِ سینه چاکِ سرعت و هیجان معرفی می‌کنند؛ بنابراین ما هم در این متن قصد داریم که نمونه‌هایی از بهترین خودرو‌های جهان را به شما معرفی کنیم و برای این کار عنصر شور و هیجان را ملاک قرار داده و به سراغ آفرود و هیجانِ لذت بخش آن رفتیم؛ لذا شما را دعوت می‌کنیم که در ادامه با ۱۰ خودروی برتر آفرود جهان آشنا شده و گوشه‌ای از رقابت شیرین خودروسازان جهان را برای فتح بازار‌های جهانی نظاره‌گر باشید.

نیسان تیتان پرو ۴X مدل ۲۰۱۹
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
کمپانی نیسان یک نماینده در لیست ما دارد. این خودروساز ژاپنی با عرضه مدل رقابتی و بی‌نظیر تیتان پرو ۴X به جنگ تمام پیکاپ‌های آفرودی جهان رفته است. این خودرو نسبت به اسلاف خود کمی بزرگتر و حجیم‌تر شده و از یک پیشرانه ۳۹۰ اسب‌بخاری با توان تولید ۳۹۴ پوند فوت گشتاور استفاده می‌کند. البته باید توجه داشت که این محصول کمی از نظر ظاهری شبیه به فورد رپتور طراحی شده است.
تیتان پرو ۴X کاملا مجهز نبوده و برای خرید آن باید مبلغی کمتر از ۵۰ هزار دلار پرداخت کرد. ولی تیتان پرو ۴X با وجود قیمت کم و امکانات محدود خود، عملکردی بی‌نظیر داشته و به تنهایی با تمام خودرو‌های موجود در لیست ما رقابت خواهد کرد.
تویوتا تاکوما سری تی‌آردی پرو مدل ۲۰۱۸
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
تویوتا محصولاتی با دوام و قابل اطمینان ساخته و تنوع را چاشنی کار خود کرده است. این خودروساز ژاپنی با معرفی تویوتا تاکوما سری تی‌آر‌دی پرو در سال ۲۰۱۸ همه آفرودباز‌های جهان را به سمت و سوی خود کشانده است. تاکوما به خوبی از پس ناهمواری‌های جاده‌های گوناگون برآمده و مانند یک قوچِ چابک عمل می‌کند. تویوتا در تاکوما از پیشرانه‌ای پیشرفته و کارآمد استفاده کرده است. پیشرانه تاکوما ۳.۵ لیتری و V۶ بوده و ۲۷۸ اسب‌بخار قدرت دارد. گشتاور تولیدی موتور تاکوما حدود ۲۶۵ پوند فوت بوده و توسط گیربکسی پیشرفته به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.
این تنها بخشی از ویژگی‌های تاکوما بوده و محصول ارزشمند تویوتا به دلیل برخورداری از سیستم تعلیق خاص و کمک فنری‌های استثنائی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
لندروور دیسکاوری مدل ۲۰۱۹
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
لندروور دیسکاوری یکی از خودرو‌های لوکس و مناسب برای آفرود است. در حال حاضر در اغلب شهر‌های جهان شاهد تردد دیسکاوری و خرید آن توسط افراد عادی و به دور از هیجاناتِ دوست داشتنی آفرود هستیم. ولی ظاهرا تعداد کمی از خریداران دیسکاوری متوجه ذات کنجکاو و بازیگوش آن شده و از این خودروی لوکس برای عبور از موانع سخت و محدود استفاده می‌کنند!
حقیقت این است که دیسکاوری با برخورداری از پیشرانه ۳ لیتری V۶ و ۳۴۰ اسب‌بخاری خود یکی از SUV‌های خاص جهان بوده و می‌توان ارتفاع آن را تا ۱۱.۱ اینچ دیگر افزایش داد! بنابراین باید به کسانی که از این خودروی لوکس برای آفرود استفاده کرده و به دشت و صحرا می‌روند احترام گذاشت!
جی‌ام‌سی سی‌یرا ۱۵۰۰ آلترین X مدل ۲۰۱۷
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
سی‌یرا ۱۵۰۰ آلترین X یکی از محصولات سنگین وزن کمپانی جی‌ام‌سی بوده و قدرت فوق‌العاده بالای این پیکاپ استثنایی، تمام خودرو‌های موجود در لیست ما را نگران می‌کند! در سی‌یرا ۱۵۰۰ آلترین X از پکیج مخصوص آفرود Z۷۱ و قابلیت انتقال قدرت مساوی به تمام چرخ‌ها استفاده شده است. پیشرانه سی‌یرا ۱۵۰۰ آلترین ۵.۳ لیتری V۸ بوده و ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۳ پوند فوت گشتاور دارد.
علاوه‌براین در سی‌یرا ۱۵۰۰ آلترین X از ساختاری خاص و ویژه برای عبور از ناهمواری‌های گوناگون استفاده شده است. همچنین سی‌یرا ۱۵۰۰ آلترین X از فن‌آوری‌های مختلف و جدیدی برخوردار بوده و سیستم کنترل تعادل شما را برای عبور از سطوح ناهموار کمک می‌کند. همچنین دیفرانسیل عقب سی‌یرا ۱۵۰۰ آلترین X به شکل اتوماتیک قفل شده و در این صورت تمام قدرت پیشرانه به محور جلو منتقل خواهد شد.
جیپ گرند چروکی ترک هاوک مدل ۲۰۱۹
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
زمانی که شما یک سوپراسپرت را با یک SUV آرام و بی‌آزار ترکیب کنید؛ چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ برای پاسخ به سوال مذکور فقط باید به جادوی کمپانی چیپ، یعنی گرند چروکی ترک‌هاوک ۲۰۱۹ نگاهی بی‌اندازید! گرند چروکی ترک‌هاوک محصولی لوکس بوده و کیفیت بسیار خوبی دارد. هدف از ساخت گرند چروکی ترک‌هاوک ایجاد شرایطی ایده‌آل برای کسانی بود که خواهان حمل اجسام بزرگ در آرامش کامل و با سرعت بسیار بالایی هستند. در نتیجه کمپانی چیپ در گرند چروکی ترک‌هاوک از پیشرانه ۶.۲۹ لیتری V۸ سوپرشارژ با قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار استفاده کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ گرند چروکی ترک‌هاوک را به ۳.۵ ثانیه رساند. یعنی چیزی در حد و اندازه لامبورگینی مورسیه‌لاگو استثنائی و قدرتمند!
این پایان ماجرا نیست؛ زیرا گرند چروکی ترک‌هاوک ترکیبی از تاریخ کمپانی جیپ و تکنولوژی‌های پیشرفته است. در گرند چروکی ترک‌هاوک از تکنولوژی تعلیق Quadra-Lift استفاده شده و به خوبی از پس ناهواری‌های مختلف بر می‌آید. همچنین سیستم ۴ چرخ متحرک جیپ تضمینی برای حرکتِ بدون ترس در مناطق صعب‌العبور است.
رم ۲۵۰۰ پاور واگن مدل ۲۰۱۹
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
پادشاه پیکاپ‌سازان جهان هم در لیست ما حضور دارد. رم ۲۵۰۰ پاور واگن مدل ۲۰۱۹ محصولی عظیم، با دوام و مناسب برای آفرود است. رم ۲۵۰۰ پاور واگن پیکاپی سنگین وزن بوده و به راحتی از پس شرایط آب‌وهوایی مناطق مختلف برمی‌آید. این محصول مانند تمام خودرو‌های آمریکایی ظاهری عضلانی داشته و به پیشرانه ۶.۴ لیتری V۸ با ۴۱۰ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۴۲۹ پوند فوت مجهز شده است.
در رم ۲۵۰۰ پاور واگن شاهد کنترل انتقال نیروی پیشرانه به محور‌ها بوده و می‌توان با اعتماد به نفس کامل با شرایط غیرقابل پیش‌بینی مواجه شد.
جیپ رنگلر روبیکون مدل ۲۰۱۸
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
جیپ رنگلر روبیکون یکی از خودرو‌های نسبتا ارزان قیمت و مناسب برای آفرود بوده و با خرید آن می‌توانید به ماجراجویی در طبیعت بپردازید. رنگلر روبیکون به تایر‌های ۳۳ اینچی مجهز شده و از پیشرانه ۳.۶ لیتری V۶ با توان ۲۸۵ اسب‌بخار استفاده می‌کند.
رنگلر روبیکون در نسخه‌های دو درب و چهار درب عرضه شده و با وجود اینکه پیشرانه آن کمی ضعیف و کوچک به نظر می‌رسد؛ به اندازه کافی چابک و ایده‌آل بوده و مانند سایر رقبایش به خوبی از پس سطوح ناهوار برمی‌آید.
بارابوس ۸۵۰، ۴X۴ مدل ۲۰۱۹
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
مرسدس‌بنز کلاس G از سال ۱۹۷۹ با نام G واگن معرفی شد و از آن زمان تاکنون نسخه‌های مختلفی از کلاس G محصولات مرسدس‌بنز به تولید رسیده است. آخرین مدل این خودرو با نام G-۶۳ به دست بارابوس رسیده و پیشرانه ۵.۵ لیتری V۸ و مجهز به توبوشارژ دوقلوی آن جای خود را به پیشرانه‌ای با حجم ۶ لیتری داده است. در نتیجه قدرت خروجی بارابوس ۸۵۰ به ۸۳۸ اسب‌بخار رسیده و گشتاور آن هم حدود ۱۰۶۹ پوند فوت خواهد بود؛ بنابراین برای خرید بارابوس ۸۵۰ باید حسابی پول خرج کرد و حدود ۵۴۴ هزار دلار ناقابل به کمپانی بارابوس پرداخت!
بارابوس ۸۵۰ برای عاشقان و میلیاردر‌های علاقه‌مند به آفرود بسیار مناسب بوده و عملکرد خیره کننده‌ای در هنگام عبور از سطوح ناهموار دارد.
فورد F-۱۵۰ رپتور مدل ۲۰۱۹
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
فورد F-۱۵۰ رپتور یکی از بهترین پیکاپ‌های جهان و مناسب برای روز‌های آفرودی است. کمپانی سازنده این غولِ زیبا اطمینان دارد که یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو برای آفرود بوده و تلاش خود را برای عرضه F-۱۵۰ رپتور در بهترین حالت ممکن کرده است. پیکاپ غول پیکر فورد از پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ و از نوع اکوبوست استفاده می‌کند. قدرت پیشرانه مذکور ۴۵۰ اسب‌بخار بوده و ۵۱۰ پوند فوت گشتاور دارد.
F-۱۵۰ رپتور برای آفرود بی‌نظیر بوده و سیستم تعلیق محور جلوی آن کاملا مستقل عمل می‌کند.
رم ۱۵۰۰ ربل TRX
با 10 خودروی برتر آفرود آشنا شوید؛ سلاطینِ ارتفاع!
رم ۱۵۰۰ ربل TRX کانسپتی مفهومی بوده و فعلا از پیشرانه ۶.۲ لیتری V۸ با قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار و ۶۵۰ پوند فوت گشتاور استفاده می‌کند. این محصول هنوز رسما به تولید نرسیده و انتظار می‌رود که پیشرانه اصلی آن؛ موتوری مشابه با مدل دوج چلنجر Hellcat باشد.
در این محصول می‌توان از تایر‌های ۳۷ اینچی استفاده کرد و ارتفاع آن از سطح زمین بسیار فراوان است؛ بنابراین قطعا سواری با آن لذت بخش بوده و تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهد بود.
منبع: hotcars
 


کد مطلب: 69055

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/69055/۱۰-خودروی-برتر-آفرود-آشنا-شوید-غول-های-بیابان

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com