۰
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۱

تحلیل تکنیکال شاخص دلار و دو شاخص مهم بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با بررسی متغیر مهم قیمت دلار ، دو شاخص کل و هم وزن بورس را تحلیل تکنیکال کرد و کمترین و بیشترین ارقام احتمالی را پیش بینی کرد .
تحلیل تکنیکال شاخص دلار و دو شاخص مهم بورس
به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، مینا یوسفی کارشناس واحد سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن با ارایه تحلیلی تکنیکال از وضعیت شاخ های بورس و دلار اعلام کرد : قیمت دلار نسبت به روزهای کاری قبل با افزایش عرضه همراه شده و کاهش چشم‌گیری داشته است. به طوری که دیروز به 12 هزار تومان نزدیک شد.

این روند قابل پیش بینی بود و از دید نموداری می تواند در موج اصلاحی سی ، یک سناریو به محدوده 11000 و 11500 نزدیک شود ولی اینکه آیا در ادامه سیر نزولی از این محدوده حمایتی عبور کند کمی غیر قابل پیش بینی است و به نظر می‌رسد مدتی در این محدوده ها بماند.

کاهش تنش ها و خوش بینی به توافق برجام از جو هیجانی و سرمایه گذاری بر دلار کاسته و شایعاتی از سفر رئیس جمهور فرانسه به تهران هم مطرح شده که هنوز به قطعیت نرسیده است. موگرینی نیز از اجرای تمهیداتی برای پایبندی کامل و بازگشت ایران به برجام تاکیده است.

با این اوصاف بازار سهام ، این روزها دست خوش نوسانات مثبت و منفی شدیدی شده اما لازمه هر رشد شارپی، اصلاح موقت و گام های تصحیحی است.

بنابراین اگر بازار به این مقاومت ها واکنش نشان دهد رفتاری طبیعی برای کسب انرژی مجدد رشد و تقاضای منطقی را نشان داده است و نباید نگران بود. در این شرایط سهام های بنیادی می تواند برای سرمایه گذاری بلندمدت مدنظر باشد و باید در خرید سهم های صادرات محور و دلار محور کمی محتاطانه رفتار کرد. نوسان گیران نیز بهتر است به این مقاومت ها اهمیت دهند و در اصلاح ها و حمایت های داینامیک نمادها مجدد وارد معامله شوند.

در کنار تحلیل نمودار دلار هم بررسی شاخص های مهم بورس هم نشان می دهد فعلا شاخص کل در محدوده 258 هزار واحدی مقاومت دارد که نیاز به اصلاح قیمتی و شاید زمانی بیشتر برای شکست این محدوده است.

گزارش های 3 ماهه احتمالا ، محرک نمادهای پرظرفیت و بنیادی خواهد بود و انتظار می رود حمایت نزدیک این متغیر بین 247 تا 230 هزار واحد باشد و در بلندمدت برای شاخص کل می توان محدوده 287 هزار را در نظر گرفت . "ار اس ای" شاخص کل هم به محدوده مقاومتی رسیده ، متراکم شده و در نوسان است.

در شاخص هم وزن نیز مقاومت های نزدیک 62500 /75300 را می توان متصور شد . مستعد واگرایی منفی است و تراکم "ار اس ای" در یک محدوده مثلثی را دارد. لذا اگر دماسنج سهام بازار یک اصلاح موقت تا محدوده کف کانالیزه  داشته باشد شاید شاهد برگشت قوی‌تر  از حمایت های معتبر باشیم.

شاخص کل بورس :

شاخص هم وزن:

شاخص دلار


 
https://akhbarbank.com/vdca6wni.49nom15kk4.html
تازه ترین اخبار