۰
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸

پیش بینی ۸ صنعت و چند سهم

یک کارگزاری با بررسی دلایل رفتار نوسانی بازار در هفته گذشته، عوامل پشتیبانی روزهای آینده را اعلام و وضعیت ۸ صنعت و چند سهم را پیش بینی کرد.
پیش بینی ۸ صنعت و چند سهم
به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و آینده بورس اعلام رکد بازار در هفته گذشته شروعی منفی داشت و مشابه با روند هفته های قبل در روزهای میانی هفته با بهبود روند روبرو شد و با احتیاط هفته را به پایان رساند. افت قیمت های جهانی در کنار افزایش تنش های سیاسی و البته رشد مناسب اخیر و تمایل به شناسایی بخشی از سود در کنار تامین بخشی از نقدینگی سنگین عرضه اولیه نماد نوری از دلایل رفتار نوسانی بازار در هفته گذشته بود.

در بازارهای جهانی، تاکید اعضای بانک مرکزی آمریکا بر ضعف روند اقتصادی، سرمایه گذاران را تا حد زیادی امیدوار به آغاز روند کاهش نرخ بهره و پایان روند صعودی شاخص دلار کرده است. همین موضوع بهبود روند فلزات اساسی را در پی داشت و البته افت ذخایر استراتژیک امریکا در کنار توقف بخشی از تولیدات نفت در این کشور، رشد قیمت نفت را در پی داشت.
این موضوع می تواند از قیمت های سهام در بازار داخل پشتیبانی کند و البته آرامش در فضای سیاسی نیز احتمال آغاز منفی بازار فردا را کاهش خواهد داد.

در گروه های بزرگ بازار به استقبال گزارش های سه ماهه خواهیم رفت و باید دید گزارش ها تاچه حد انتظارات فعالان را برآورده خواهد کرد. در گروه های کوچ کتر که تاکنون رشد های سنگینی را تجربه کرده اند وضعیت این گزارش ها حایز اهمیت خواهد بود و به نظر می رسد در صورت ضعف در روند سودآوری می توان انتظار تعدیل نسبی قیمت ها در برخی از نمادها و گروه ها را داشت.

اما در گروه های دیگر، خودرویی ها که مجامع حساسی را پیش رو دارند، چهارشنبه با اقبال مواجه شدند و باید دید این بار نیز می توانند سقف های جدیدی را ثبت کنند و یا با نزدیکی به مجامع ، جو احتیاط مجددا به این گروه باز می گردد. "وپاسار" از دیگر گزینه های همچنان جذاب گروه است.

در گروه بانک به نظر می رسد نمادهای "وتجارت و وبصادر" همچنان روندی نوسانی دارند و همچنان در  معاملات این دو نماد نباید انتظار حرکات هیجانی داشت و دیگر نمادها همچون "دی، وپست و وملل" می تواند نوسانات صعودی خود را حفظ کنند.

در بازار پایه درحالی"وگردش" متوقف است که می توان انتظار رشد  در "سمایه" پر حاشیه را داشت. هرچند ریسک این نمادها تا حدودی بالاتر از بقیه گروه خواهد بود.

در گروه قند و شکر که از روند نزولی بازار استقبال می کنند به نظر می رسد روند صعودی با شیبی کمتر ادامه داشته باشد. در محصولات غذایی و دارویی و انبوسازی و سیمانی و بیمه و عرضه برق نیز همچنان به نظر می رسد تک نمادها مورد توجه باشند و نمی توان انتظار رشد یکپارچه نمادها را داشت.  

به صورت کلی بازار در هفته پیش رو با توقف نمادهای بزرگ و کم حجمی احتمالی روبرو خواهد بود و از منظر نموداری، شاخص کل با عکس العمل به خط روند صعودی میان مدت توانسته خود را در روند صعودی حفظ کند و با تکمیل الگوی اصلاحی در تایم فریم های پایین تر مستعد ادامه حرکت صعودی خواهد بود.

حرکت شاخص می تواند تا حدودی کندتر از بدنه اصلی رشد اخیر باشد و همین موضوع احتمال عکس العمل به سطوح مقاومتی کوتاه و بلند مدت را بیشتر کرده و نوسانات بیشتری را به بازار تحمیل خواهد کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdchwwn-.23n6-dftt2.html
تازه ترین اخبار