۰
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳

فروش سهام خودرویی‌ها «صفی» شد

بررسی نماد گروه خودرویی طی هفته جاری نشان می‌دهد روند کند خودرویی‌ها در پایان هفته اصلاح و در نهایت به تشکیل صف‌های خرید برای برخی نمادهای اصلی بدل شد.
میزان نوشت: بررسی بازار سرمایه طی هفته جاری خبر از  رشد ۴ هزار و ۲۱۷ واحدی می دهد. افزایشی که تاثیر خود را بر روی تمام نمادها نگذاشته و گروه خودرویی همچون گذشته در حاشیه بازار قرار گرفته است.
 
بررسی دقیق‌تر نماد گروه خودرویی نشان می‌دهد روند کند گروه خودرویی در پایان هفته اصلاح و صف‌های خریدی برای برخی نمادها همچون سایپا و ایران خودرو تشکیل شده است.
 
بررسی دقیق‌تر پنج گروه خودرویی به شرح زیر است:
 
 
*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۵ هزار و ۲۳۸ سهم در ابتدای هفته به ۷ هزار و ۲۳۸ سهم رشد کرد و حجم از ۸۹ میلیون و ۵۴۶ سهم با افزایش به ۱۳۲ میلیون و ۵۷۸ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با منفی ۴.۴۴ درصدی روبرو شد که این روند در پایان به مثبت ۳.۰۶ درصدی رسید.
 
 
بورس خودرویی
 
 
*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴ هزار و ۳۷۴ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۲۱۸ سهم کاهش یافت و حجم از ۳۸ میلیون و ۹۱۵ سهم با افت به ۱۷ میلیون ۸۲۲ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۴.۵۶ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به منفی ۱.۰۳ درصدی رسید.
 
 
بورس خودرویی
 
*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۲ هزار و ۹۷۴ سهم در ابتدای هفته به ۳ هزار و ۶۶۲ سهم افزایش یافت و حجم از ۵۱ میلیون و ۶۱ سهم با روند صعودی به ۵۷ میلیون سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۴.۱۷ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به مثبت ۴.۱۶ درصدی رسید.
 
 
بورس خودرویی
 
 
*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از ۸ هزار و ۵۵۵ سهم در ابتدای هفته به ۳ هزار و ۸۸۷ سهم کاهش یافت و حجم آن نیز از ۱۷۳ میلیون و ۷۰۲ سهم با کاهش به ۷۰ میلیون و ۲۶۸ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۳.۴۶ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم منفی ۳.۴۱ درصدی رسید.
 
بورس خودرویی
 
*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از ۸۶۹ واحدی در پایان هفته کاهش و به رقم ۳۸۸ واحدی رسید، همچنین حجم از ۱۸ میلیون و ۳۷ با کاهش به ۸ میلیون و ۳۶ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۰.۹۴ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته با منفی ۰.۴۷ درصدی رسید.
 
 
بورس خودرویی
 
برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
در همین راستا، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت:  گروه خودرویی‌ها ابتدای هفته جاری را ضعیف شروع کردند، اما در پایان هفته با توجه به اینکه قیمت‌ها اصلاح شد شاهد تشکیل صف خرید در برخی نمادهای خودرویی از جمله ایران خودرو و سایپا بودیم.
 
وی افزود: در شرایط حال حاضر دامنه نوسانات قیمتی گروه خودرویی در یک دامنه اصلاحی و رشدی قرار دارد و بازار منتظر خبرهای نهایی در مورد تحول بنیادین شرکت‌ها است.
 
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:  با توجه به اینکه گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها چندان چنگی به دل نمیزند، در شرایط فعلی مسئله اساسی استقبال نقدینگی از این گروه  بعد از یک دوره اصلاح و یک دوره رشد ناشی از اقبال معامله‌گران بوده و این مسئله به صورت مداوم تکرار خواهد شد؛ به نظر می‌رسد گروه خودرویی در یک کانال قیمتی قرار گرفتن و در این کانال نیز باقی می‌مانند.
https://akhbarbank.com/vdciu3aq.t1avq2bcct.html
تازه ترین اخبار