۰
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۹

بررسی راه‌اندازی بازار برتر در بورس

درپی مطرح شدن راه‌اندازی بازار برتر در بورس اوراق بهادار تهران، رئیس سازمان بورس گفت: این سازمان در حال بررسی این موضوع است.
بررسی راه‌اندازی بازار برتر در بورس
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، شاپور محمدی در پاسخ به اینکه آیا بازار برتر با دامنه نوسان ۱۰ درصد در بورس اوراق رونمایی خواهد شد؟ اظهار کرد: جمع بندی این موضوع را هنوز نداریم و باید آن را بررسی کنیم.

وی در پاسخ به اینکه در شورای عالی بورس درباره بازار پایه چه مباحثی مطرح شد، گفت: قانون جدید بازار پایه فرابورس را در جلسه اخیر بررسی کردیم، اما لازم است بررسی‌های تکمیلی انجام شود. در ادامه نظرات فعالان را بیشتر می‌گیرم که ان‌شاءالله اصلاحاتی که رضایت فعالان هم همراهش باشد، رخ دهد.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به اینکه چه زمانی فروش تعهدی در بازار سرمایه ایران رونمایی می‌شود نیز گفت: درباره این موضوع OMS ها (نرم افزارهای مدیریت سفارش) باید کارهایی انجام دهند که به مدتی زمان نیاز دارند تا تغییراتی در سیستم انجام دهند. فروش تعهدی در کمیته فقهی تأیید شده و کارهای مربوط به راه‌اندازی آن انجام شده است. مدیریت فناوری بورس هم کارهای لازم را انجام داده و در حال حاضر نرم افزارهای مدیریت سفارش باید کارهای لازم را انجام دهند.

وارانت هنوز نهایی نشده است
محمدی در پاسخ به اینکه باتوجه به تأیید وارانت از سوی کمیته فقهی، این ابزار چه زمانی رونمایی می‌شود؟ اظهار کرد: وارانت هنوز نهایی نشده است. کمیته فقهی وارانت را تأیید کرده اما دستورالعمل‌های مربوط به این ابزار را نیز باید به کمیته فقهی ببریم که آن‌ها هم تأیید شود.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به اینکه آیا امسال هر دو ابزار وارانت و فروش تعهدی در بازار سرمایه ایران رو نمایی می‌شود؟ گفت: تلاش می‌کنیم که امسال فروش تعهدی را داشته باشیم.

به گزارش اخباربانک، مدتی است که شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرده که می‌خواهد بازاری با نام بازار برتر و با نوسان ۱۰ درصد را رونمایی کند و در خواست رونمایی از این بازار را به نهاد ناظر داده است.

همچنین مدتی است که قرار شده که در قوانین بازار پایه فرابورس ایران تغییراتی داده شده اما به علت اعتراض فعالان بازار به این قوانین هنوز این تغییرات اعمال نشده است. قرار بر این بود که با جمع کردن نظرات فعالان بازار سرمایه در شورای عالی بورس در این مورد تصمیم‌گیری شود.
https://akhbarbank.com/vdcfc1dv.w6dctagiiw.html
تازه ترین اخبار