۰
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۴

روز سرنوشت‌ساز برای دلار

یک کارشناس اقتصادی درباره سرنوشت دلار پس از کاهش نرخ بهره در آمریکا توضیح داد.
روز سرنوشت‌ساز برای دلار
به گزارش اخباربانک به نقل از خبرآنلاین، مرتضی ایمانی‌راد در یادداشتی تلگرامی نوشت: «روز ۳۱ جولای جلسه FOMC فدرال رزرو آمریکا است و براساس برآوردهای انجام شده، احتمال زیادی می‌رود که در این جلسه رای اکثریت بر کاهش نرخ بهره در آمریکا باشد. »

وی افزود: «می‌دانید که مدت زمان زیادی است که نرخ بهره در آمریکا در حال افزایش است و در این روز برای اولین بار است که نرخ بهره کاهش می‌یابد. طبعا وقتی نرخ بهره کاهش داشته باشد، همه انتظار دارند که قیمت طلا، نفت و سایر کالاها یک‌باره افزایش قابل توجهی داشته باشند. احتمالا کشورهای نوظهور و کشورهای کالا پایه، همانند استرالیا و نیوزیلند و کانادا می‌توانند نفسی بکشند. »

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: «آنچه که برای من قابل لمس و فهم است، این است که با وجود کاهش نرخ بهره در آمریکا، احتمال اینکه دلار آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یابد، بسیار کم است. آمریکا کماکان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی در میان کشورهای صنعتی است، نرخ بیکاری‌اش رکورد ۳۰ ساله زده است و بازار بورسش با لمس عدد ۳ هزار (شاخص S&P ۵۰۰ ) به یک رکورد تاریخی دیگر دست یافته است. »

ایمانی‌راد یادآور شد: «اگر به آمار تولید در آمریکا نگاه کنید (این آمار فصلی بیرون می‌آید) از اوایل سال ۲۰۱۴ تا امروز در هیچ مقطعی رشد تولید منفی نبوده است و شاید این دوره را بتوان دوره‌ای بی‌نظیر در اقتصاد آمریکا به حساب آورد. چون طولانی‌ترین دوره‌ای بوده است که تولید مثبت بوده. یعنی چیزی حدود ۶۰ ماه است که نرخ رشد تولید در آمریکا مثبت است. »

وی عنوان کرد: «در چنین شرایطی حتی اگر نرخ بهره هم کاهش یابد، بازارهای بورس فراتر از اعداد قبلی می‌روند و همراه با افزایش تقاضا برای اوراق قرضه، احتمال افزایش مجدد دلار می‌رود. بنابراین احتمال زیادی دارد که در روز سی و یکم جولای اتفاق خاصی نیفتد و دلار همچنان بر افزایش خود پافشاری کند. »
 
https://akhbarbank.com/vdcamoni.49nae15kk4.html
تازه ترین اخبار