۰
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶

معامله گران بورس‌های جهان دست به عصا شدند

انتظار برای مشخص شدن نتایج نشست هفتگی بانک مرکزی باعث شد تا احتیاط بر روند معاملات بورسی حکم فرما شود.
به گزارش اخباربانک به نقل از رویترز، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در آمریکا و برخی دیگر از کشورهای توسعه یافته بالا است اما این مساله احتمالاً تا قبل از ماه آینده اتفاق نخواهد افتاد. امروز پس از سه کاهش متوالی سرانجام شاخص "ام اس سی آی" بورس‌های منطقه اسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن با ۰.۴ درصد افزایش بسته شد.

در اروپا شاخص‌ها نزولی بودند: شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۰.۱۷ درصد، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس فرانسه ۰.۳۱ درصد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت آلمان ۰.۸۵ درصد کاهش یافتند. شاخص "استوکس ۶۰۰" نیز که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ بورسی اروپایی است با زیان ۰.۴ درصدی بسته شد.

کوین کامینز، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی آمریکا در مؤسسه "نت وست مارکتس" گفت: نظر فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره نه تنها بر روی رشد اقتصادی که بر نرخ تورم نیز مؤثر خواهد بود و به همین خاطر این بانک به دقت در حال ارزیابی ریسک‌های احتمالی پیش از هر تصمیمی است.

در بین سایر شاخص‌های مهم بورسی آسیایی، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن ۰.۰۴ درصد کاهش یافت و شاخص "تاپیکس" نیز با زیان ۰.۳۹ درصدی بسته شد. شاخص‌های چینی عملکرد بهتری داشتند: شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۳۲ درصد و شاخص "شانگهای کامپوزیت" ۰.۱۲ درصد افزایش یافتند.

در سایر بازارها، طلا ۰.۳ درصد عقب نشینی کرد و به ۱۳۹۳.۴۸ دلار در هر اونس رسید. نفت خام برنت با ۵۹ سنت افزایش رقم ۶۴.۷۵ دلار در هر بشکه را تجربه کرد و نفت خام آمریکا با ۸۰ سنت افزایش به ۵۸.۶۳ دلار در هر بشکه رسید.
https://akhbarbank.com/vdcjxhem.uqeotzsffu.html
تازه ترین اخبار