۰
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۷

هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!

هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
بالاخره انتظارات به پایان رسید و اکنون فرصت دیدار با هوندا E را داریم! این کانسپت زیبای ژاپنی در نمایشگاه Urban EV فرانکفورت و در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده و با تحسین منتقدان و رسانه‌های مختلفِ جهانِ خودرو مواجه شد. زیرا هوندا E با وجود قد و قواره کوچک خود، شخصیت یک خودروی الکتریکی تمام عیار را دارد. از همان روز‌های نخست، تلاش برای تولید این خودرو آغاز شده و با وجود اینکه نسخه تولیدی هوندا E کمی از نظر امکانات و... با نمونه کانسپت آن تفاوت داشت؛ در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ حضور پیدا کرد.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
اکنون نمونه‌های اولیه هوندا E در فرانکفورت آلمان موجود بوده و متخصصان خودرو‌های مختلف جهان توان تست و نقد این خودروی الکتریکی را دارند. هوندا برای نمایش محصول آینده‌نگرانه خود به روزنامه‌نگاران و اصحاب‌رسانه؛ جلساتی ۲۰ دقیقه‌ای را در یک محیط کنترل شده و به منظور انجام تست و بررسی هوندا E ترتیب داده است. این در حالی است که نمونه اولیه هوندا E هنوز برای تولید انبوه آماده نشده و به گفته هوندا نسخه موجود چیزی جز تزئینات و... نداشته و به طور کلی با نسخه نهایی هوندا E تفاوت دارد.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
صادقانه بگوییم! به نظر می‌رسد که هوندا E هنوز یک خودروی مفهومی است. طراحی ساده و جانمایی لوگوی هوندا موفقیت‌آمیز بوده و نقاط ضعفی که در خودرو‌های دیگر شاهد آن‌ها هستیم؛ در هوندا E وجود ندارند. همه سیستم‌های کمک راننده هوندا E به شکلی کاملا هوشمندانه در پشت پنلی سیاه رنگ مخفی شده‌اند. دستگیره‌های درب جمع شده و شما باید با آینه‌های جانبی خداحافظی کرده و در عوض از سیستم‌های تصویری هوندا، با ظاهری پویا و جذاب استفاده کنید.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
هوندا E از نظر اندازه بسیار کوچک بوده و طول آن ۱۲ فوت و ۷ اینچ است. طراحی این محصول شبیه به هوندا Civic‌های دهه ۱۹۷۰ میلادی است. چراغ‌های جلو بسیار کوچک و جذاب بوده و نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کنند.
حالا زمان سختگیر شدن و تمرکز بیشتر برای ارزیابی هوندا E است! اما قبل از آن باید به طراحی قابل احترام کابین هوندا E هم اشاره کرد. (هوندا با اشاره به کامل نبودن فضای داخلی هوندا E اجازه انتشار تصاویر محیط داخلی آن را نداده است) در این محیط با یک تکه چوب به دهه ۱۹۷۰ رفته و فرمانی بزرگ را شاهد هستید. همچنین باید اشاره کرد که تمام اجزاء کابین ظاهری مدرن داشته و کمربند‌های ایمنی هم قهوه‌ای رنگ هستند! صندلی‌ها محکم و سفت بوده و احساس راحتی و لذت فراوانی را تجربه خواهید کرد. بدون حضور آینه‌های جانبی شما یک زاویه دید ۱۸۰ درجه‌ای از جاده‌های مختلف را پیش‌روی خود خواهید داشت.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
دوربین‌ها با کمک دو مانیتوری که برروی کنسول مرکزی خودرو قرار گرفته‌اند؛ برای رانندگی بهتر به شما کمک خواهند کرد. یک نمایشگر EV برای راننده و یک صفحه نمایش لمسی با امکاناتی قابل قبول در مرکز قرار گرفته است. همه این‌ها مدرن و چشم‌نواز هستند و ما یک جهش کوانتومی را با هوندا E تجربه خواهیم کرد.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
درب‌های هوندا E بزرگ بوده و ورود و خروج به داخل کابین به آسانی صورت می‌گیرد. فضای کافی برای سرنشینان بزرگسال در فضای عقب هوندا E وجود دارد؛ اما کمی در این ناحیه احساس فشردگی خواهید داشت. صندوق عقب هم بسیار کوچک به نظر رسیده و برای حل مشکل کمبود فضا برای حمل‌ونقل چمدان‌های خود باید با تغییر حالت صندلی‌های عقب و خواباندن آن‌ها فضای بیشتری ایجاد کرد.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
هوندا E مذکور با وجود اینکه تنها یک نسخه اولیه است؛ اما در زیر کاپوت خود یک پیشرانه الکتریکی و مجهز به بسته باتری لیتیوم‌یون ۳۵.۵ کیووات ساعتی دارد. به گفته مهندسین هوندا خودروی مذکور بهینه‌سازی شده و قدرت پیشرانه مذکور (۱۴۸ اسب‌بخار) به محور عقب منتقل می‌شود.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
هنگامی که پشت فرمان هوندا E می‌نشینید و دکمه "رانندگی" را فشار داده و پدال گاز را می‌فشارید؛ شتاب صفر تا ۱۰۰ هوندا E را شاهد خواهید بود که در کمتر از ۸ ثانیه رخ می‌دهد. این دقیقا نقطه مثبت محصولات کمپانی تسلا بوده و در هوندا E مقداری ضعیف‌تر و محدود شده است! همچنین در هنگام رانندگی با هوندا E می‌توان از گشتاور مطلوبی استفاده کرد و به هیچ عنوان نگران فرمان‌گریزی و کنترل کشش در این محصول الکتریکی و جذاب نباشید.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
بدون شک نمونه اولیه هوندا E مثل تمام خودرو‌های الکتریکی یک محصول آرام و ساکت است. در هنگام حرکت با هوندا E و با سرعت ۵۰ مایل در ساعت، هیچ صدایی از بیرون شما را آزار نمی‌دهد. یکی از نکات برجسته درباره خودرو‌های الکتریکی؛ تجربه رانندگی با کیفیت است! همیشه برای درک بهتر این موضوع و قضاوتی عادلانه باید از تست و بررسی خودرو‌های مذکور در شرایط مختلف استفاده کرد. اما حقیقت این است که تست‌های موجود برای رسیدن به واقعیت کافی نبودند! زیرا به طور معمول مهندسین و کارگزاران خودروسازان بزرگ از اعمال فشار برروی خودرو‌های خود جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین باید گفت که هوندا E نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قضاوت درباره کیفیت رانندگی این محصول کمی دشوار است.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
اما در مجموع باید گفت که در هنگام رانندگی با هوندا E و هنگام عبور از پیچ‌های تند، شما هرگز احساس سنگینی نمی‌کنید. در واقع هوندا E مطمئن و استوار ظاهر شده و هنگام رانندگی با آن فقط برروی حرکت خودرو و... تمرکز خواهید کرد.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
ولی شاید برای درک بهتر هوندا E باید با سرعت ۲ مایل در ساعت با آن رانندگی کرد و سپس توانایی این خودروی الکتریکی را در چرخش‌های ناگهانی و دایره‌ای شکل به چالش کشید. در این حالت متوجه خواهید شد که این خودروی کوچک مانند یک خودروی بزرگ و سنگین حرکت کرده و بسیار با شخصیت است!
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
در مجموع باید درباره هوندا E گفت که عملکرد آن باور نکردنی بوده و چرخش‌های بی‌نقص و فوق‌العاده سریع آن همه را گیج و متحیر خواهد کرد. به گفته مهندسین هوندا آن‌ها به دنبال ساخت بهترین خودروی برقی جهان بودند و به همین خاطر با بهبود پلتفرم هوندا E به چرخش‌های بی‌نقص آن کمک کرده‌اند. رانندگی با هوندا E یک تجربه دلپذیر و رضایت‌بخش بوده و این محصول یک نمونه شگفت‌انگیز در میان تمام خودرو‌های الکتریکی است. قیمت هوندا E هنوز به درستی مشخص نشده؛ اما احتمالا برای خرید آن نباید کمتر از ۴۵ هزار دلار پرداخت کرد. این قیمت‌گذاری اولیه برای یک EV کوچک که رقیبانی سرسخت در بین خودرو‌های الکتریکی هوشمند دارد؛ کمی منطقی به نظر می‌رسد. این یعنی هوندا جایگاه خود را در میان خودروسازان الکتریکی جهان پیدا کرده و در صدد فتح قله‌های تولید و فروش خودرو‌های الکتریکی است.
هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی استوار!
اما برای موفقیت در این بازار یک مانع بزرگ وجود داشته و دست و پای هوندا E را بسته است! این محصول جذاب در دنیایی که توان پیمایش ۳۰۰ مایل با یکبار شارژ کامل برای خودرو‌های الکتریکی تبدیل به یک استاندارد جهانی شده است؛ تنها توان پیمایش ۱۲۴ مایل را دارد؛ بنابراین هوندا کاری سختی در پیش داشته و هوندا E را با توجه به ضعف مذکور تنها می‌تواند به عنوان یک خودروی شهری و کوچک به فروش برساند.
منبع: motor۱
 
https://akhbarbank.com/vdcb5wb0.rhbwwpiuur.html
تازه ترین اخبار