۰
هیات مدیره آپ اعلام کرده که ریز تراکنش های انجام گرفته از طریق ابزارهای پذیرش و سوییچ ها را تا 10 سال بایگانی خواهد کرد تا مقامات ذیصلاح امکان دسترسی به آنرا داشته باشند.
بایگانی ریز تراکنش‌ها به مدت 10 سال توسط «آپ»
به گزارش اخباربانک، از جمله مجموعه هایی که طی سالهای اخیر با رشد قابل توجه و جهش در تعداد مشتریان و تراکنش ها مواجه شده اند، شرکتهای فعال در حوزه خدمات پرداخت هستند که به علت توسعه استفاده کاربران ایرانی از مواردی چون موبایل بانک و سامانه های رایانه ای، توانسته اند قدرت و نفوذ قابل توجهی در سیستم بانکی پیدا کنند.

یکی از مشهورترین و معتبرترین شرکت های فعال در این حوزه، آسان پرداخت پرشین است که عمدتا به نام "آپ" در میان کاربران و رسانه ها شناخته شده و هم اکنون دومین غول فعال در این حوزه در میان شرکتهای ایرانی محسوب می شود.
طبیعتا به علت اهمیت و حساسیت های موجود در خصوص فعالیت چنین شرکت هایی، الزامات و مقررات متعددی به آنها ابلاغ شده که کمک می کند اطلاعات کاربران حفظ و در عین حال، رویه ها و دستورات نهادهای مسئول در کشور همچون بانک مرکزی نیز رعایت شود.
 
آپ
 
گزارش هیئت مدیره شرکت "آپ" که مربوط به سال مالی 1397 است و طی روزهای اخیر در دسترس سهامداران قرار گرفته، به مرور این رویه ها و مقررات پرداخت هاست که برخی از آنها قابل توجه به نظر می رسد. به عنوان مثال، اعلام شده که این شرکت (و احتمال قریب به یقین، همه شرکتهای فعال در حوزه مذکور) مجاز به فعالیت در حوزه انتشار "پول الکترونیک" نیستند.

نکته جالبتر در این میان آن است که هیات مدیره آپ اعلام کرده که ریز تراکنش های انجام گرفته از طریق ابزارهای پذیرش و سوییچ ها را تا 10 سال بایگانی خواهد کرد تا مقامات ذیصلاح امکان دسترسی به آنرا داشته باشند.

در عین حال، ممنوعیت اتصال سوییچ موسسه غیر از سوییچ شاپرک مگر با مجوز بانک مرکزی، نداشتن حق مبادرت به انجام فعالیت های بانکی و اعتباری و نیز ممنوعیت پذیرش هرگونه ابزار پرداخت صادر شده غیر بانک نیز در این مقررات به چشم می خورد.
منبع:صبحانه
https://akhbarbank.com/vdcevv8p.jh8vni9bbj.html
تازه ترین اخبار