۰
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۷

بانک صادرات به اهل قلم وام می دهد

در آستانه «روز قلم»، تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات ایران و مؤسسه خانه کتاب برای اعطای تسهیلات به اهل قلم عملیاتی می‌شود.
به گزارش اخباربانک، مدیر امور شعب تهران و البرز بانک صادرات ایران با اعلام این خبر گفت: با تعیین یک شعبه ویژه برای ارائه انواع خدمات به اهالی اهل قلم و ناشران، اعطای تسهیلات به این گروه از روز یکشنبه ٩ تیرماه آغاز می‌شود.

سیدکاظم مرتضوی اسکویی در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه امضاءشده با خانه کتاب برای حمایت از اهالی قلم اظهار کرد: علاوه بر اعطای تسهیلات به کارکنان مؤسسه خانه کتاب و زیرمجموعه‌های آن، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف یک و نیم میلیارد ریال در جهت کارگشایی از مشکلات ناشران، نویسندگان، مترجمان و… در قالب تفاهم‌نامه همکاری در دستور کار بانک است.

وی ابراز کرد: در این چارچوب تسهیلات ١٠٠ تا ۵٠٠ میلیون ریالی در قالب عقد مرابحه در اقساط ٣۶ تا ۴٨ ماهه با شرایط مناسب به ناشران و اهل قلم پرداخت می‌شود.

مدیر امور شعب تهران و البرز بانک صادرات ایران خاطرنشان کرد: ناشران و اهل قلم برای بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند از روز یکشنبه ٩ تیرماه به مؤسسه خانه کتاب مراجعه کرده و معرفی‌نامه لازم را جهت اخذ تسهیلات دریافت کنند.

مرتضوی اسکویی توسعه روابط و کمک به بخش فرهنگ و کتاب را از جمله اقدامات بانک صادرات ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این بانک در آینده نزدیک پرچمدار حوزه کمک و حمایت از فرهنگ و ارتقای جایگاه آن در کشور باشد.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، با تشکر از اهتمام بانک صادرات ایران برای حل مشکلات اهالی کتاب بیان کرد: سابقه تاریخی بانک صادرات ایران در توجه به مسئولیت اجتماعی و حمایت از فرهنگ در دوره اخیر توسعه یافته و این رویکرد خوشبختانه مورد توجه بدنه بانک نیز قرار گرفته که جای تشکر و قدردانی دارد.

نیکنام حسینی‌پور ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات ایران با خانه کتاب دارای ظرفیت‌های زیادی است که از جمله آن می‌توان به برنامه اعطای تسهیلات به اهالی قلم اشاره کرد که در مرحله اجرا قرار گرفته است و از هفته آینده با شتاب بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه کتاب کار خود را در یک شعبه مشخص به‌صورت متمرکز آغاز می‌کند.

وی اذعان کرد: پرداخت تسهیلات به ناشران نیز در قالب این تفاهم‌نامه دیده شده که در راستای افزایش امکانات و فضای کتاب‌فروشی‌ها موجب افزایش تعداد پاتوق‌ها و فضاهای فرهنگی می‌شود و با ازدیاد هرچه بیشتر این کتاب‌فروشی‌ها، کتاب بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب تأکید کرد: حمایت بانک صادرات ایران در شرایطی که نوسان قیمت کاغذ و سایر هزینه‌های چاپ، فشار زیادی را بر اهالی کتاب وارد کرده، می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

حسینی‌پور همچنین با اشاره به اینکه ما مسئولیت داریم نسل فردا را با مقوله کتاب‌خوانی بیشتر آشنا کنیم، افزود: بانک صادرات ایران همواره حامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده و امیدواریم از ظرفیت‌های این بانک برای توسعه امور فرهنگی به‌ویژه کتاب‌خوانی بیشتر بهره بگیریم.
https://akhbarbank.com/vdchv-n-.23n66dftt2.html
تازه ترین اخبار