افزایش بی سر و صدای کارمزد پیامک حساب در بانک ها!

28 خرداد 1398 ساعت 8:47

افزایش بی سر و صدای کارمزد پیامک‌های حساب مشتریان در بانک‌ها و موسسات اعتباری آغاز شده است.


به گزارش خبرنگار اخباربانک، بانک‌ها و موسسات اعتباری معمولاً همه ساله مبلغی را به عنوان کارمزد ارسال پیامک‌های واریز و برداشت از حساب مشتریان کسر می کنند.

در سال ۹۴ و در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی و خصوصی، مدیران عامل مقرر کردند که از‌این‌ پس هزینه ارسال پیامک بانکی از صاحبان حساب دریافت شود.

حدود ۳ سال و نیم پیش بود که بانکها سقف هزینه دریافتی پیامک حساب را مورد بحث و بررسی قرار داده و هزینه ۱۰ هزار تومان در سال را به عنوان آبونمان سالانه ارسال پیامک تراکنش‌های بانکی تعیین کردند.

این کارمزد معمولاً در دو دوره ۶ ماهه  و با مبالغ ۵۰۰۰ تومان از حساب های مشتریان در شبکه بانکی برداشت می‌شود.

این نرخ در دو سه سال اخیر ثابت بوده و به نظر می‌رسد از آنجا که چنین کارمزد با هماهنگی همه بانک‌ها صورت گرفته حال افزایش نیز باید به همین ترتیب صورت پذیرد.

از آنجا که در خصوص افزایش مبلغ کارمزد پیامک های حساب های مشتریان هیچ مصوبه و ابلاغیه‌ای توسط شورای هماهنگی بانک‌ها منتشر نشده است و به نظر می رسد همان ۱۰ هزار تومان در سال مبنای تصمیم‌گیری باشد.

حال به تازگی برخی از بانک ها و موسسات اعتباری به صورت خودسرانه و بدون توجیه تصمیم به افزایش کارمزد ۱۰ هزار تومانی پیامک ارسال کرده‌اند.

نرخ های کارمزد پیامکی در چند ماه اخیر به 12 تا 20 هزار تومان نیز رسیده است و به نظر می رسد در صورت عدم برخورد بانک مرکزی در سال ۹۸ این موضوع افزایش بیشتری داشته باشد.

این در حالی است که نرخ پیامک های شرکت های مخابراتی در چند سال اخیر ثابت بوده و هیچ گونه افزایشی را نداشته‌اند.

حال باید منتظر واکنش بانک مرکزی در خصوص این افزایش های قیمت خدمات که هر روز بر تعداد بانک‌ها و موسسات اعتباری که افزایش نرخ داشته اند باشیم.
 


کد مطلب: 68494

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/68494/افزایش-بی-سر-صدای-کارمزد-پیامک-حساب-بانک

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com