۰
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۴

بیمه کشاورزی، راه حل مقابله با حوادث طبیعی است

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: توانگری یک شاخص مهم در صنعت بیمه است و با استفاده از ظرفیت های فکری، تحقیقاتی و روش های مبتنی بر فن آوری می توان تحرک و پیشرفت در نظام بیمه کشاورزی را افزایش داد.
به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی که صبح روز شنبه ۲۵ خرداد در آیین گرامیداشت  سی و پنجمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه کشاورزی سخن می گفت، با اعلام مطلب فوق  به شکل گیری صندوق بیمه کشاورزی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و گفت: توجه به سازوکارها و نهادسازی برای بخش کشاورزی ایران در مقایسه با سایر کشورها به موقع انجام شده است.
 
خدارحمی با بیان اینکه تفکر حمایت قانونمند و هدفمند از بخش کشاورزی به عنوان یک بخش کلیدی کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی قوت گرفت، خاطر نشان کرد: در سال هایی که از فعالیت بیمه کشاورزی می گذرد، نقش حمایت قانونمند و منطقی از فعالیت های کشاورزی روز افزون و مایه خرسندی است.
 
وی با یادآوری اینکه در سیل اخیر اولین نهادی که در عرصه حضور یافت و اثر وجودی خود را نشان داد صندوق بیمه کشاورزی بود، افزود؛ گرچه ابعاد این و خسارت ها زیاد بود اما حضور یک نهاد مسئول به رفع آلام مردم و امیدواری جامعه کمک می کند و اطمینان نسبی را برای مردم ایجاد خواهد کرد.
 
مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن تشریح مباحث بنیادین مدیریت ریسک و مخاطرات تصریح کرد: اینگونه مشکلات را باید از طریق سازوکارهایی مثل بیمه مدیریت کرد. خدارحمی به تغییرات اقلیمی که موجب بروز حوادث طبیعی و ایجاد تبعات منفی می شود اشاره و خاطر نشان کرد: راه حل مقابله با این پدیده ها و مدیریت خسارت ها وظیفه بیمه است.
 
مدیرعامل بانک کشاورزی، بیمه کشاورزی را نقطه اتکا و اطمینان برای کشاورز دانست و افزود: اگر نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، مردم متوجه نیاز و ضرورت حفظ این گونه سازوکارها و نهادها خواهند شد.
 
خدارحمی، با تأکید بر ضرورت و لزوم گسترش فرهنگ بیمه خاطر نشان کرد: یکی از رسالت های جدی و مورد تأکید صندوق بیمه کشاورزی گسترش فرهنگ بیمه است تا از این طریق تمایل فعالان بخش کشاورزی برای بیمه محصولات، اموال و زیر ساخت های این بخش بیشتر شود.
 
وی افزایش ظرفیت های اجرایی، گسترش فعالیت های نهاد بیمه و همچنین متناسب سازی امکانات این صندوق با ظرفیت های بخش کشاورزی را از دیگر ضرورت های نظام بیمه کشاورزی بر شمرد و گفت: نگاه توسعه ای به بیمه کشاورزی باتوجه به امکانات، بودجه و برنامه ها به خوبی پیش می رود.
 
خدارحمی با بیان اینکه بیمه کشاورزی را تا حد امکان باید با اتکا به امکانات خود توسعه بدهیم و برنامه ها را پیش ببریم افزود: در این مسیر با همفکری و استفاده از توان متخصصان و محققان این عرصه می توان به سمت تنوع بخشی حرکت کرد و به سازوکارهای جدید، طرح های خودگردان و سودآور دست یافت.
 
مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر مشارکت بیشتر فعالان بخش کشاورزی در امر بیمه محصولات کشاورزی گفت: با استفاده از تجربه بانک کشاورزی در اصلاحات ساختاری می توان نظام بیمه کشاورزی را تغییر و به تبع آن توسعه داد.
 
خدارحمی، اصلاحات ساختاری بانک کشاورزی که حاصل تلاش درونی و پشتوانه سیاست های دولت و مجلس را دارد، تجربه خوبی برای بیمه کشاورزی دانست تا در ادامه تلاش های ارزشمند گذشته به یک نهاد توانگر در آینده تبدیل شود.
 
وی  با بیان اینکه بخش کشاورزی در شرایط خطیر کنونی نقطه اتکای جامعه و باعث دلگرمی مردم به لحاظ امنیت غذایی است اضافه کرد: این جایگاه بخش کشاورزی نتیجه تلاش کشاورزان وفعالان بخش، سیاستگذاری های دولت و مجلس و نهادهای حامی مثل بانک و بیمه کشاورزی است.
 
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه شعار رونق تولید در بخش کشاورزی عینیت دارد و با تأکید مقام معظم رهبری باید این رونق را بیشتر کنیم افزود: با اتکا به شعار رونق تولید باید به سمت استفاده بیشتر از ظرفیت های کشور حرکت کنیم.
 
وی گفت: عملکرد سال گذشته نشان می دهد می توانیم دستاوردهای جدیدی  را برای کمک به رونق تولید به ثبت برسانیم  تا در این مسیر با استفاده از ظرفیت های جدید، همدلی، همراهی و همفکری و... بانک و بیمه کشاورزی بتوانند از عهده نیازهای بخش برآیند و اقدامات خوب و امیدآفرینی را برای جامعه انجام دهند.
https://akhbarbank.com/vdcjmxem.uqeomzsffu.html
تازه ترین اخبار