۰
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶

پیش بینی بازار سهام و شرایط کلی ۱۵ صنعت

یک کارگزاری با اعلام پیش بینی امروز و این هفته بازار سهام و شرایط کلی ۱۵ صنعت ، برخی سهام دارای ظرفیت رشد را معرفی کرد.
پیش بینی بازار سهام و شرایط کلی ۱۵ صنعت
به گزارش پایگاه خبری اخباربانك، بورس درحالی اولین روز از آخرین هفته بهار را با شاخص 233 هزار و 352 واحدی شروع می کند که  کارگزاری آبان درباره شرایط قبل و آینده اعلام کرد بازار در هفته گذشته شروع مثبتی داشت و با توجه به حساسیت تقویم سیاسی، با احتیاط هفته را به پایان رساند. افت نرخ ارز و عدم بهبود در روند بازارهای جهانی ، داد و ستد گروه های کالا محور را تضعیف کرد ولی گروهای کوچکتر همچنان مورد توجه بودند و گروه های کمتر رشد کرده نیز به کمک رشد شاخص آمدند.

براساس این گزارش، تجمیع اخبار سیاسی - اقتصادی نه چندان مطلوب پایان هفته،می تواند از شدت رشد امروز بازار بکاهد و حتی افزایش فشار عرضه را در پی داشته باشد. از طرفی بازارهای جهانی با رشد مجدد شاخص دلار و ادامه تنش های تجاری، نشانه های چندان مثبتی را مخابره نمی کنند و به نظر می رسد همچنان باید چشم به گروه های تورم محور و سیگنال هایی همچون تجدید ارزیابی دارایی داشت. هرچند رفته رفته گزارش های سال 97 در کنار گزارش های 3 ماهه سال جدید می تواند فضای بازار را با تغییراتی در نحوه خریدها همراه کند.

در این میان، رشد دلار در پایان هفته که با افزایش نفت نیز همراه شد، عمدتا ناشی از افزایش تنش های ژئوپلتیک منقطه بود که در کوتاه مدت نمی تواند خبر مناسبی برای بازار باشد. 

با این اوصاف به نظر می رسد روند کنونی گروه بزرگ و کالایی نظیر فرآورده های نفتی، فلزات اساسی، معدنی ها و محصولات شیمیایی تا ارائه گزارش ها ادامه داشته باشد.

خودرویی ها هم احتمالا در آغاز معاملات امروز با فشار عرضه اما با بهبود روند در نیمه دوم بازار روبرو خواهند شد. گزارش ایران خودرو که حاکی از ادامه روند نا امید کننده شرکت بود به نوعی سیگنالی مبهم است. چرا که از طرفی وخامت اوضاع در روند عملیاتی شرکت نشان می دهد و از طرف دیگر بر لزوم افزایش سرمایه تاکید می کند و به نظر می رسد رفته رفته بازار به بعد مثبت گزارش وزن بیشتری بدهد. همچنین تک سهم های قطعه سازها می توانند روند مثبت اخیر را پیگیری کنند.

در گروه بانک نیز "وبملت" که از گزارش مثبت "وتجارت و وبصادر" بیشتر منتفع شد در صورت تثبیت بالاتر از سطح  400 تومانی هر سهم ، می تواند شاهد ادامه رشد باشد. با توجه به نرخ تسعیر ارز اعلامی در گزارش دیگر بانک ها، گمان زنی ها در رابطه با گزارش مناسب بانک ملت ادامه دارد و بازار همچنان به وضعیت مطلوب ارزی این بانک چشم دارد. "وپاسار، وکار، وپارس و وپست" هم می توانند مورد توجه باشند.

در دیگر گروه ها نیز به احتمال زیاد محصولات دارویی، محصولات غذایی، ماشین آلات برقی، لاستیک و پلاستیک، انبوه سازی، بیمه، سرمایه گذاری، حمل و نقل، کاشی و سرامیک روند مثبت اخیر را با تک نمادها ادامه خواهند داد و به نظر می رسد نمی توان انتظار روند مثبت یکپارچه را از این گروه ها داشت.  


به صورت کلی، ادامه روند نزولی بازارهای جهانی در کنار کاهش خوش بینی ها به بهبود فضای سیاسی و البته افزایش ریسک های ژئوپلتیک از چالش های پیش روی بازار در هفته جاری خواهد بود.
https://akhbarbank.com/vdcdso09.yt0js6a22y.html
تازه ترین اخبار