۰
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۳

فروش ٦٠درصد از سهام بانک‌های ادغامی

مهلت فراخوان دوم فروش سهام بانک‌های ادغامی چهارشنبه گذشته تمام شد و براساس آمار موجود، بیش از ٦٠درصد از سهام این بانک‌ها از اشخاص حقیقی و حقوقی خریداری شد.
فروش ٦٠درصد از سهام بانک‌های ادغامی
به گزارش اخباربانك، بر این اساس و در مجموع واگذاری سهام اصالت و کفالت بانک‌های قوامین، انصار، حکمت، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر بیش از ٦٠درصد از سهام خریداری و به بانک سپه منتقل شد. مجموع سهامداران این بانک‌ها حدود یک میلیون و٢٠٠هزار نفر با احتساب موسسه ادغامی ثامن است.  براساس اطلاعیه نوبت دوم بانک‌های ادغامی، مهلت فروش سهام همه اشخاص حقیقی وحقوقی غیر وابسته به نیروهای

مسلح دارنده سهام موسسه اعتباری کوثر به مدت ١٥روز تا ٢٢خرداد ماه تمدید شد. سهامدارانی که در مهلت تعیین‌شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام نکنند، می‌توانند تا زمان ارزش‌گذاری سهام توسط گروه کارشناسان رسمی منتظر بمانند و براساس آن و به ترتیبی که متعاقبا اعلام می‌شود، نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی در اسفند ماه گذشته، این ۵ موسسه بانکی نزدیک به ۲۱۵ هزار میلیارد تومان سپرده دارند. سپرده‌ها نیز با سودهایی که تا کنون پرداخت می‌شد، ادامه می‌یابد. همتی رقم تسهیلات این بانک‌ها را ۱۳۰ هزار میلیارد تومان و تعداد سپرده‌گذاران را ۲۴ میلیون سپرده‌گذار اعلام و اظهار کرد: این تسهیلات بر اساس قرارداد ادامه دارد و کارکنان هم بر اساس قراردادها ادامه کار می‌دهند.
تعداد شعب و کارمندان این بانک‌ها نشان می‌دهد پنج موسسه بانکی ادغامی حدود دو هزار و۵۸۲ شعبه و بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ کارمند دارند که اگر با بانک سپه ادغام شوند، تعداد شعب آن به بیش از چهار هزار و۲۰۰ شعبه و تعداد کارمندان آن به بیش از ۳۶ هزار نفر خواهد رسید.
https://akhbarbank.com/vdcb8ab0.rhbwfpiuur.html
تازه ترین اخبار