خرید و فروش وام ازدواج در شهرهای کوچک رونق گرفت

21 خرداد 1398 ساعت 8:39

خرید و فروش وام های ۳۰ میلیون تومانی ازدواج که به صورت قرض الحسنه و با کارمزد ۴ درصد ارائه می شود در شهر های کوچک رونق گرفته است.


به گزارش خبرنگار اخباربانک، مبلغ تسهیلات ازدواج برای هر یک از زوجین در سال جاری از سوی نمایندگان مجلس ۳۰ میلیون تومان تعیین شد.

بانک‌ها و موسسات اعتباری بنابر منابع ارزان قیمت خود باید این تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ازدواج را برای زوجین جوان فراهم و پرداخت کنند.

بازپرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ازدواج ۵ ساله بوده که هر ماه حدود ۵۵۰ هزار تومان قسط وام می شود.

مبلغ ۵۵۰ هزار تومان قسط در شهرهای متوسط و بزرگ چندان زیاد نبوده و بسیاری توان پرداخت آن را دارند اما این موضوع در شهرها و روستاهای کوچک متفاوت از شهرهای بزرگ بوده و بسیاری از جوانان توان پرداخت این مبلغ را با توجه به مشاغل فصلی خود ندارند.

همچنین از آنجا که در شهرهای کوچک آشنایی بسیاری بین شهروندان وجود دارد دادوستد ها و خرید و فروش ها به راحتی انجام می‌شود.

حال در برخی از شهرهای کوچک زوجینی که توان پرداخت اقساط تسهیلات ازدواج را ندارند قید دریافت وام را زده و آن را به فروش می رساند.

البته خرید و فروش تسهیلات ازدواج غیر قانونی بوده و بانک تنها زوجین را می شناسد و به آنها تسهیلات ازدواج قرض الحسنه می دهد.

زوجین جوان نیز با دریافت مبلغ حدود ۳ میلیون تومان تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ازدواج خود را به دیگران واگذار کرده و این مهم در چند هفته اخیر گسترش بیشتری پیدا کرده است.

ذکر این نکته نیز ضروری است که بازپرداخت اقساط تسهیلات در روستاها و شهرهای کوچک به مراتب بهتر از شهرهای بزرگ انجام شده و می توان گفت دریافت کنندگان تسهیلات در شهرهای کوچک بیش از شهرهای بزرگ متعهد به بازپرداخت اقساط خود هستند.

به همین دلیل نیز معمولا خرید و فروش تسهیلات ازدواج به راحتی صورت گرفته و مشکلی از بابت عدم پرداخت و یا ضامنین در بانکها شکل نمی گیرد.


کد مطلب: 68383

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/68383/خرید-فروش-وام-ازدواج-شهرهای-کوچک-رونق-گرفت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com