۰
۱
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴

جزییات جدید از وصول مالیات سکه های پیش فروش

وزیر امور اقتصادی و دارایی جزییات جدیدی درباره وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش شده را اعلام کرد.
به گزارش اخباربانک، فرهاد دژپسند صبح امروز (شنبه) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران پیرامون وصول مالیات از خریداران سکه‌های پیش فروش شده، گفت: بخشی از خریداران سکه‌های پیش فروش که ما فکر می‌کنیم قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شده اند که در واقع بخش قابل توجهی از خریداران را شامل می شود.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: در عین حال ما اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه ها مالیات دریافت کنیم.

وی اعلام کرد که کار اجرایی وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شده و زمان پایان آن نیز بستگی به همکاری مودیان مالیاتی خواهد داشت.

وزیر اقتصاد ضمن تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات حق است، اعلام کرد: میزان درآمدهای مالیاتی محقق شده در سال گذشته بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود و به روایتی تا ۱۰۹ هزار میلیارد تومان محقق شده است.
 
به گزارش ایسنا، دژپسند با اشاره به اینکه نفت و گاز از منابعی است که باید نقش آن در اقتصاد ایران کاهش یابد، اظهار امیدواری کرد به سمتی برویم که بودجه مبتنی بر نفت را به بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای سالم تغییر دهیم.

به گفته وی، در سال‌های اخیر میزان تحقق درآمدهای مالیاتی بیش از ۹۷ درصد بوده است.

دژپسند در ادامه گفت: یقین دارم در دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی نیز دستاورد خواهیم داشت و شرط انتصاب مدیران توسط من پاکدستی و برخورداری از دانش مربوط است و امید می‌رود دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی به تکمیل، توسعه و اجرای برنامه‌های قبلی بیانجامد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: باید بدانیم تنها حداکثر کردن درآمد مالیاتی مدنظر نیست و نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات حق است.

وی اظهار کرد: مؤدیان خوش حساب و خوش عملکرد را حق نداریم شکنجه کنیم و مالیات بیشتری از آنها بگیریم و باید به دنبال وصول مالیات به حق باشیم.
https://akhbarbank.com/vdcaueni.49nau15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
اکبر
Iran, Islamic Republic of
مالیات من کارگر نقد نقد سرماه از حسابم کم میشه اون موقعه دلال سکه دلال مسکن با خودرو بدون زحمت داره سود میکنه نمی خواد مالیات بده نامردیه من کارگر مالیات بدم اونا نه
تازه ترین اخبار