۰
یک کارگزاری با اعلام چالش های پیش روی بازار سهام در هفته جاری و معرفی برنده روند فعلی، آینده ۱۵ صنعت را پیش بینی و اعلام کرد انتظار می رود روند شاخص گروه بانک در میان مدت همچنان صعودی باشد.
به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، شاخص بورس در حالی طی هفته نیمه تعطیل گذشته در عبور از کانال 227 هزار واحدی ناکام و منتظر این هفته ماند که کارگزاری درباره شرایط گذشته و روزهای آینده پیش بینی کرد بازار در هفته گذشته روند مثبت را البته با احتیاط بیشتری پیگیری کرد و طبق انتظار، اقبال به نمادها و گروه های غیرکالایی بیشتر بود.

بازارهای جهانی روند جذابی ندارند و پیچیده شدن وضعیت جنگ تعرفه ای به راه افتاده، عمده ترین دلیل این موضوع است. هرچند با بیشتر شدن احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ، بازارهای سهام امریکا روند بهتری گرفته اند و نفت نیز از کف های تشکیل شده طی چند روز اخیر فاصله گرفته اما فلزات همچنان تحت تاثیر تنش های تجاری چین و امریکا با افت روبرو هستند.

برای هفته پیش رو بازار به نظر می رسد همچنان برنده روند فعلی ، گروه های تورم محور و نمادهای کمتر رشد کرده در یکسال اخیر باشند و نمادهای بزرگ در گروه هایی چون فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی و معدنی ها،  روندی نوسانی را در پیش بگیرند.

در دیگر گروه ها ، خودرویی ها با توجه به عرضه های سنگین در روزکاری قبل، احتمالا با اندکی عقب نشینی آغاز کنند و قطعه سازهای گروه همچنان روند مثبتی داشته باشند. هرچند به نظر می رسد رالی صعودی این گروه در خودروسازها نیز هنوز به پایان نرسیده باشد.

در گروه بانک نیز معاملات "وبملت، وتجارت، وپست ، وبصادر و وکار" همچنان مناسب ارزیابی می شود و "وپاسار و وخاور" نیز از دیگر گزینه های جذاب گروه خواهند بود. شاخص این گروه در وضعیت نموداری مناسبی قرار دارد و به نظر می رسد روند میان مدت گروه همچنان صعودی باشد.

در دیگر گروه ها نیز به احتمال زیاد محصولات دارویی، غذایی، ماشین آلات برقی، لاستیک و پلاستیک، انبوه سازی، بیمه، سرمایه گذاری، حمل و نقل، کاشی و سرامیک روند مناسبی اخیر را حفظ کنند.

به صورت کلی، ادامه روند نزولی بازارهای جهانی در کنار افت قیمت های بازار ارز از چالش های پیش روی بازار سهام در هفته جاری خواهد بود. هرچند بازار به بهبود فضای سیاسی امیدوار است. 
https://akhbarbank.com/vdchzxn-.23n6vdftt2.html
تازه ترین اخبار