۰
۵
با بخشنامه جدید اداره مالیات خریدار ۲۰۰ سکه در سال گذشته می بایست حدود ۳۹ میلیون تومان مالیات پرداخت کنند که چند سوال در این خصوص مطرح می شود.
اخذ مالیات ۳۹ میلیون تومانی بابت خرید ۲۰۰ عدد سکه و چند سوال!
به گزارش خبرنگار اخباربانک، هفته گذشته سازمان امور مالیاتی کشور قانون جدید برای اخذ مالیات از ثبت‌نام کنندگان سکه را منتشر کرد.

بر این اساس خرید سکه تا ۲۰ عدد معاف از مالیات، بین ۲۰ تا ۶۰ سکه مبلغ ۶ میلیون تومان مالیات، بین ۶۰ تا ۱۰۰ سکه نیز مجموعاً ۱۴ میلیون تومان مالیات باید پرداخت شود.

 همچنین شخصی که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه در سال گذشته ثبت نام کرده است مجموعا باید ۳۹ میلیون تومان مالیات پرداخت کند.

این در حالی است که در هنگام ثبت نام، مسئولان بانک مرکزی عنوان کردند هیچگونه مالیاتی از ثبت‌نام کنندگان دریافت نخواهند کرد.

حال این سوال مطرح می شود که مسئولان وقت بانک مرکزی که صلاحیت تعیین مالیات را نداشتند بر چه اساس این موضوع را مطرح نمود و اساساً چرا در آن زمان سازمان امور مالیاتی اطلاع رسانی در این خصوص نداشته است.

نکته مبهم در خصوص بخشنامه سازمان مالیات این است که ثبت نام کنندگان بیش از ۲۰۰ سکه باید اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت را در موعد مقرر قانونی تسلیم کنند.

با توجه به ابهامات موجود در زمان ثبت نام در بانک و قانون جدید اداره مالیات به نظر می رسد این موضوع به این زودی ها حل نشده و ممکن است با شکایت ثبت نام کنندگان کار به قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری نیز کشیده شود.
https://akhbarbank.com/vdcgzw93.ak97z4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
احسان
Iran, Islamic Republic of
من که فردا دارم میرم شکایت کنم به دیوان عدالت اداری
Canada
منم شکایت کردم
علی
تا الان نزدیک ۴۰۰ تا شکایت ثبت شده تو دیوان عدالت اداری.اگر ذره ای اسلام و مسلمانی توی این کشور مونده باشه این‌ بخشنامه ی غیرقانونی و کاملا مشکوک که هدفی جز بی اعتماد کردن مردم به سیستم‌ بانکی و حتی کل نظام‌ نداره ابطال میشه.
ياعلي
Iran, Islamic Republic of
دوستان سلام.يادمون باشه هر كالايي بعنوان مثال سكه يك ارزش ذاتي داره مثلا زمان خريد ارزش ذاتيش بوده ١٣٠٠ و زمان تحويل ارزش ذاتيش بوده ٥٠٠٠؛اينو بدونين اگه از اين اختلاف بخوان ماليات بگيرن، كه الانم ميخوان همين كارو بكنن،اين يعني ماليات عايدي سرمايه كه هنوز قانوني واسش نداريم پس اين بخشنامه باطله ولي ماليات درآمد سكه چيه؟جواب:شما طبق عرف سكه رو مثلا ٥٠ تومان بالا پايين خريد و فروش ميكني كه سود ناشي از آن مشمول ماليات درآمد است.
اگه من اشتباه ميكنم با منطق اعلام كنيد و بگوييد ماليات عايدي سرمايه چيست.
انشاالله ديوان عدالت باعنايت به دانش بالاي خود و موارد مطروحه،اين بخشنامه را ابطال خواهد نمود.والسلام
علی
Iran, Islamic Republic of
این مابه التفاوت قیمت نه درآمداست ونه عایدی سرمایه چون سرمایه واقعی فردهیچ تغییری نکرده واگرمثلا موقع ثبت نام 10سکه خریده موقع تحویل هم سرمایه او10سکه است نه درآمدی اضافه شده نه عایدی سرمایه ای ولی اگر10سکه اش بشه 12سکه اون موقع میشه بحث عایدی سرمایه ودرآمدرامطرح کرد
تازه ترین اخبار