۰
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲

بورس به قیمت دلار بی‌توجهی کرد

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: علیرغم اینکه برخی رشد شاخص های بورس را به گرانی دلار مرتبط می کردند با کاهش قیمت ارز در یک ماه اخیر، نماگرهای بازار سرمایه به رشد خود ادامه می دهد.
خانه ملت نوشت:سیدتقی کبیری عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند صعودی شاخص های بورس، گفت: با توجه به وضعیت نقدینگی موجود در جامعه و این موضوع که بازارهای کاذب پس از جذب این نقدینگی اشباع شده اند مردم بهترین بازار را برای سرمایه گذاری منابع نقدی خود بازار سرمایه می دانند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بورس و بازار سرمایه مطمئن ترین بازار در حوزه پولی برای سرمایه گذاری است، افزود: پس از نوساناتی که در بازار ارز اتفاق افتاد بازار سرمایه توانسته اعتماد و اطمینان را در بین مشتریان خود برای سرمایه گذاری ایجاد کند.

وی ادامه داد: بازار بورس با ادامه روند کنونی می تواند به جذب سرمایه تداوم ببخشد و به رکوردشکنی خود ادامه دهد و در این راستا رکوردی تاریخی ثبت کرده و قله شاخص ها را فتح کند.

باید بازارهای مطمئنی در کشور وجود داشته باشد تا نقدینگی را به سمت خود هدایت کند و اگر بورس بتواند همین روند فعلی را ادامه دهد می تواند فضای مطمئنی برای مشتریان و علاقه مندانی باشد که می خواهند در حوزه اقتصاد کشور سهیم باشند
کبیری با بیان اینکه شرایط کنونی نشان می دهد که پس از اردیبهشت ماه و مطرح کردن مسائلی چون اوج فشارها، تحریم ها و تهدیدهای ظاهری آمریکا برای جنگ تاثیر چندانی در بازارهای مختلف ایران نداشته است، تاکید کرد: شاید این تحریم ها در کوتاه مدت سبب کُند شدن روند توسعه ای، فروش نفت و حرکت حوزه اقتصادی ایران شود، اما در دراز مدت نمی تواند تاثیرگذار باشد.

بورس مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری است
وی افزود: باید بازارهای مطمئنی در کشور وجود داشته باشد تا نقدینگی را به سمت خود هدایت کند و اگر بورس بتواند همین روند فعلی را ادامه دهد می تواند فضای مطمئنی برای مشتریان و علاقه مندانی باشد که می خواهند در حوزه اقتصاد کشور سهیم باشند.

کبیری با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار، ادامه داد: در یک ماه اخیر شاهد کاهش نرخ ارز در کشور بودیم، اما بازار سرمایه علیرغم اینکه برخی رشد شاخص های آن را به گرانی دلار مرتبط می کردند با این کاهش، به رشد خود ادامه داد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عده ای تحلیل می کردند که پس از اردیبهشت ماه شاهد افزایش چشمگیر نرخ ارز در کشور هستیم اما بنده تاکید کردم که این نوسانات موقتی است و شرایط کاهش نرخ ارزی که در ۱۳ آبان سال گذشته اتفاق افتاد در اردیبهشت نیز رخ می دهد که در این شرایط بورس مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری است.
https://akhbarbank.com/vdcceiqe.2bq4s8laa2.html
تازه ترین اخبار