۰
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷

اطلاعیه جدید فروش سهام بانک‌های ادغامی در بورس

فرابورس ایران امروز در اطلاعیه‌ای مبلغ ورود سفارش برای بانک‌های ادغامی حکمت ایرانیان، بانک قوامین، بانک مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر و همچنین شرایط فروش سهام بانک انصار را اعلام کرد.
اطلاعیه جدید فروش سهام بانک‌های ادغامی در بورس
به گزارش اخباربانک، ادغام بانک‌های نظامی طرحی است که از هفته های پایانی سال 97 رسماً آغاز شد و هم اکنون فرایندهای اجرایی این طرح درحال انجام است؛ یکی از مهمترین موضوعات در ادغام این بانک‌ها، سهام آنهاست. برهمین اساس با توافقی که میان بانک مرکزی با سازمان بورس و اوراق بهادار شده است، سهامداران این بانک ‌ها می ‌توانند سهام خود را در تاریخ مشخص با حداکثر قیمت اسمی یا قیمت زمان بسته شدن نماد (هر کدام که بالاتر باشد) بفروشند.

فرآیند فروش سهام سهاداران بانک‌ها با انتشار اطلاعیه‌ های جداگانه ای از (18 فروردین) آغاز شد. بر این اساس افرادی که علاقه ‌مند به فروش سهام خود در این بازه زمانی نباشند، می‌توانستند سهام خود را تا ارزش‌گذاری مجدد پس از ادغام نگه دارند.

مدیر عملیات بازار فرابورس در اطلاعیه ای درباره خرید سهام اشخاص وابسته در نمادهای (حکمت4)، (وکوثر4)، (وقوام4) و (ومهر4) تاکید کرد: تقاضای فروش صرفاً برای اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به نیروهای مسلح که قصد فروش سهام خود را در این مرحله دارند، باید با مبلغ 788 ریال در خصوص شرکت بانک حکمت، مبلغ 588 ریال در خصوص شرکت اعتباری کوثر مرکزی، مبلغ یک ریال در خصوص شرکت بانک قوامین و مبلغ 707 ریال در خصوص بانک مهر اقتصاد ثبت شود.

در این اطلاعیه آمده است که نوع سفارش فروش باید از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی (Good Till Cancel) باشد.

پیرو ابلاغیه شماره 110200228 مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ 19 فروردین 98 و شماره نامه 46987/122، تکمیل و ارائه تعهد نامه پیوست این ابلاغیه به همراه تقاضای فروش سهام الزامی است.

شرایط فروش سهام بانک انصار
همچنین معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران امروز در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: نماد معاملاتی شرکت بانک انصار (وانصار2) بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) در خصوص چارچوب ادغام بانک ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه مبنی بر اجازه انجام معامله در خارج از ساعت معاملاتی و در نماد (وانصار2) آماده سفارش گیری است.

سهامداران حقیقی و حقوقی می توانند برای فروش سهام خود، پس از مراجعه به شعب کارگزاران عضو بورس اوراق بهادار تهران درسراسر کشور و ارائه تقاضای فروش سهام خود و همچنین پیرو ابلاغیه شماره 110200228 مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، نسبت به تکمیل تعهد نامه مربوطه اقدام کنند.

این معاونت شرایط ورود سفارش در این نماد را به شرح ذیل اعلام کرده است:

- دوره اخذ سفارش توسط کارگزاران از تاریخ 21 فروردین تا 29 اردیبهشت 98 است.

- نوع سفارش فروش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی باشد.

- قیمت تقاضای فروش برای سهامداران حقیقی و سهامداران حقوقی وابسته و غیروابسته به نیروهای مسلح به قیمت هر سهم مبلغ 2086 ریال است.

- دوره زمانی ورود سفارش‌های فروش برای سهامداران حقیقی و سهامداران حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح پس از بازگشایی نماد معاملاتی از ساعت 8 و 30 دقیقه الی 13 در تمامی جلسات رسمی معاملاتی امکان‌پذیر است.

- انجام معاملات معاف از کارمزد نقل و انتقال (به استثنای کارمزد شرکت های کارگزاری) است و کارمزد مربوط به کارگزار فروشنده توسط واحدهای ادغام شونده پرداخت می‌شود.

- دوره زمانی ورود سفارش‌های فروش برای سهامداران حقوقی وابسته به نیروی های مسلح پس از بازگشایی نماد معاملاتی از ساعت 13 و 30 دقیقه الی 13 و 50 دقیقه امکان‌پذیر است.
 
https://akhbarbank.com/vdcjiyem.uqeovzsffu.html
تازه ترین اخبار