" آپ " باید فروش بلیط هواپیما را متوقف کند! +عکس

28 ارديبهشت 1398 ساعت 8:36

فروش بدون مجوز بلیط هواپیما توسط برخی از اپلیکشن ها از جمله شرکت آسان پرداخت (#733*) صدای سازمان هواپیمایی کشوری را نیز در آورده است!


به گزارش خبرنگار اخباربانک، شرکت آسان پرداخت که با نام اختصاری آپ شناخته می شود همچنان به فروش بدون مجوز بلیط هواپیما ادامه می‌دهد.
 
این اپلیکیشن موبایلی که بیش از ۳۰ میلیون کاربر در سراسر کشور دارد به همراه تعدادی دیگر از اپلیکیشن های موبایلی کوچک تر اقدام به فروش بدون مجوز بلیط هواپیما می کند.
 
از آنجا که این اپلیکیشن موبایلی دارای نام و آوازه می باشد این گونه تصور می شود که همواره بر اساس قوانین جاری کشور فعالیت های خود را انجام می دهد.
 
 اما روز گذشته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که اپلیکیشن‌های موبایلی مجوز فروش بلیت هواپیما ندارند و این اقدام از سوی آنها بدون طی شدن مسیر قانونی است.
 
رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که صرفاً دفاتر خدمات مسافرت هوایی که دارای مجوز بند «الف» از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هستند و با معرفی سایت‌های فروش که به تأیید این سازمان می‌رسد می‌توانند اقدام به فروش بلیت هواپیما کنند، اظهار کرد: سایر سایت‌ها و مجاری فروش بلیت هواپیما از نظر سازمان هواپیمایی وجاهت قانونی ندارند.

وی با اشاره به این‌که دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند "الف" در صورتی که بخواهند به صورت الکترونیکی اقدام به فروش بلیت کنند می‌توانند با اخذ مجوز در این رابطه اقدام کنند، بیان کرد: اسامی دفاتر و سامانه فروش الکترونیکی مجاز دارای مجوز بند «الف» روی سایت سازمان هواپیمایی قرار دارد و علاوه بر این سیستم اصالت‌سنجی روی سایت این سازمان به آدرس www.cao.ir قرار گرفته تا متقاضیان نسبت به صحت بلیت خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: علاوه بر این دفاتر خدمات هوایی که دارای مجوز بند «ب» از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند می‌توانند به صورت تور اقدام به فروش مجاز بلیت کنند.

جعفرزاده با تاکید بر این‌که اقدام غیرقانونی فروش بلیت از سوی سایت‌ها و نیز اپلیکیشن‌ها در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد، اعلام کرد: اگر در این رابطه گزارشی نیز از سوی مردم به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع داده شود، در جهت برخورد با متخلفان اقدام می‌شود.
اپلیکیشن موبایلی آپ به همراه برخی دیگر از اپلیکیشن های موبایلی علاوه بر بلیط هواپیما بلیط قطار و اتوبوس نیز به فروش می رساند.
 
 در عکس زیر تصویر فروش غیرقانونی بلیت هواپیما توسط " آپ " را مشاهده می کنید.




کد مطلب: 67981

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67981/آپ-باید-فروش-بلیط-هواپیما-متوقف-کند-عکس

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com