۰
یک کارگزاری با اعلام دلایل بهبود نسبی معاملات هفته گذشته بازار سهام، وضعیت ۱۱ صنعت و تزریق نقدینگی به تک سهم ها را پیش بینی کرد.
پیش بینی وضعیت ۱۱ صنعت بزرگ بورس واقبال بازار به تک سهم ها
به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، در حالی اولین روز بورس در هفته جاری با شاخص بیش از 211 هزار واحدی شروع می شود که کارگزاری آبان در مورد روزهای آینده بازار و صنایع پیش بینی و اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با ادامه عرضه ها آغاز و سپس با شاهد بهبود روند معاملات همراه شد که ناشی از  بهبود روند بازارهای جهانی و کاهش تنش فضای سیاسی بود.

انتظار بهبود اخبار سیاسی تا حدودی موجب عقب نشینی بازار ارز شد و البته نوسانات منفی کم دامنه در بازارهای جهانی از دلایل کاهش نسبی حجم معاملات بازار سهام و البته آرامش در بازار کالا بود. اما با نزدیک شدن به ارائه گزارش های پایانی سال 97 و فصل مجامع روند معاملات تا حدودی در انتظار اخبار کدالی خواهد بود.

به نظر می رسد گروه های فرآورده های نفتی، فلزات اساسی، معدنی ها و محصولات شیمیایی خصوصا در نمادهای بزرگ و شاخص ساز،  معاملات نوسانی با گرایش ملایم اصلاحی را پیگیری کنند که در این میان نحوه گزارش دهی این نمادها تاثیر بسزایی در روند آتی خواهد داشت. همچنین در این گروه ها ، نمادهای کوچک تر از شانس رشد برخوردارند.

در خودرویی ها "خودرو" که با اخباری در رابطه با افزایش سرمایه روبرو است در روز پایان هفته گذشته معاملاتی بهتر از کلیت گروه داشت و با توجه به افت سنگین اخیر می توان بهبود روند معاملات این نماد را نیز انتظار داشت. همچنین قطعه سازها از احتمال بیشتری جهت ادامه روند مثبت برخوردارند.

در گروه های ماشین آلات و تجهیزات برقی، محصولات غذایی، انبوه سازی، کاشی و سرامیک، محصولات دارویی، محصولات کانی غیرفلزی نیز احتمال ادامه روند مثبت هرچند با قدرتی کمتر و با درخشش تک نمادها وجود خواهد داشت.

به صورت کلی، عقب نشینی بازارهای جهانی و بازار ارز ، احتمال حرکات شارپ صعودی را در بازار کاهش خواهد داد و به نظر می رسد تلاش بازار به منظور تزریق نقدینگی به تک نمادها به خصوص نمادهای همراه با رشد کمتر نسبت به کلیت بازار ادامه خواهد داشت.
 
https://akhbarbank.com/vdcbf9b0.rhbzzpiuur.html
تازه ترین اخبار