۰
بانک ها برای اجرای طرح رمز‌های یکبار مصرف، در نظر داشتند کارمزد ۲۰ هزار تومانی بگیرند که بانک مرکزی مانع این کار شد.
به گزارش اخباربانک به نقل از تسنیم، طرح رمزهای‌ یکبارمصرف بانکی، که بنا بود طبق بخشنامه بانک مرکزی از ابتدای خردادماه سال جاری در سیستم پرداخت عملیاتی شود، با تصمیم بانک مرکزی به تأخیر افتاد.

البته عقب نشینی بانک مرکزی از این طرح دائمی نیست و به بانک‌ها اعلام کرده که باید مشوق‌هایی را در نظر بگیرند تا مشتریان پرریسک برای دریافت رمزهای یکبارمصرف به شعب مراجعه کنند.

هدف بانک مرکزی از اجرای این طرح، برقراری امنیت در معاملات غیر کارتی و جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی است؛ بانک مرکزی معتقد است با این طرح می تواند از درصد کلاهبرداری اینترنتی بکاهد.

اما نکته مهمی که در پشت پرده اجرای این طرح وجود دارد در موضوعی است که بانک مرکزی بارها به آن تأکید کرده است؛ بانک مرکزی در اطلاعیه‌های مختلف تاکید داشت که استفاده از رمزهای یکبار مصرف خدمتی است کاملاً رایگان و مردم نباید پولی بابت آن بپردازند.

این تصمیم البته در ابتدا با مخالفت بانک‌ها همراه بوده است؛ بانک‌ها در ابتدا اصرار داشتند که از هر مشتری بابت ارائه رمزهای یکبارمصرف کارمزد دریافت کنند.

کارمزد پیشنهادی بانک‌ها بابت رمزهای یکبار مصرف، 20 هزار تومان بود؛ در شبکه بانکی الان 80 میلیون کارت بانکی فعال و دارای تراکنش موجود است؛ اگر بنا بود بانک‌ها بابت رمزهای یکبار مصرف کارمزد دریافت کنند، عملاً سودی معادل یک هزار و 600 میلیارد تومان را به جیب می زدند.

نکته مهم اما مخالفت بانک مرکزی با این خواسته ی بانک‌هاست؛ اطلاعات رسیده حکایت از آن دارد که درخواست بانک ها روی میز رئیس کل بانک مرکزی هم قرار گرفته ولی همتی با آن مخالفت جدی کرده است.

 
https://akhbarbank.com/vdciz3aq.t1ayq2bcct.html
تازه ترین اخبار