۰
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴

بازاری هیجانی همراه با صف‌های خرید

در حالیکه در روز گذشته بازار سهام با کاهش قیمت سهم‌ها مواجه بود، امروز قیمت‌ها صعودی شد. از سوی دیگر معاملات توده‌وار و فارغ از وضعیت تولید و فروش شرکت‌ها در این روزها سبب حرکت سینوسی شاخص‌های بازار شده است.
به گزارش ایسنا، جو معاملات بازار سهام همچنان هیجانی است؛ به طوری که در روزهای اخیر شاهد رفتاری سینوسی در قیمت سهم‌ها و در نتیجه شاخص‌های بازار سرمایه هستیم. امروز در ادامه نوسانات قیمت‌ها در بازار سهام، برخلاف روز گذشته روند قیمت اکثر سهم‌ها افزایشی بود؛ به طوری که تعدادی از پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها و همچنین فلزی‌ها بیشترین تأثیر را روی رشد بازار سرمایه داشتند.

روند معاملات امروز سبب شد شاخص کل نزدیک ۴۰۰۰ واحد رشد کند و بار دیگر کانال ۲۱۱ هزار واحدی را پس گیرد. در این روزها رفتارهای توده‌وار به شدت مشهود است؛ به طوری که در روزهای متعددی شاهد کانال‌شکنی نماگر اصلی بازار هستیم. اما در طرف مقابل بازار در روزهایی هم در جهت منفی حرکت می‌کند و در مجموع آنچه از داد و ستدها و نوسانات بازار بر می‌آید این است که معامله‌گران بر اساس عوامل بنیادی و تولید و فروش شرکت‌ها تصمیم نمی‌گیرند، بلکه معاملات بیشتر بر اساس جو روانی انجام می‌شود.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران همان‌طور که گفته شد نزدیک ۴۰۰۰ واحد رشد کرد و تراز ۲۱۱ هزار و ۷۴۶ واحدی را به دست آورد. سهم‌های کوچک نیز امروز در رشد بازار نقش داشتند و توانستند به رشد نماگر کمک کنند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن هم‌جهت با شاخص کل توانست ۱۳۴۸ واحد افزایش یابد و تراز ۴۵ هزار و ۲۳۱ واحدی را پشت سر بگذارد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۴۸۷۲ واحد رشد تا رقم ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۲۸۷۱ و ۸۲۳۸ واحد رشد کردند.

امروز شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس جزو نمادهایی بودند که بیشترین تأثیر را روی افزایش شاخص‌های بازار گذاشتند؛ به‌گونه‌ای که هر کدام از آنها به ترتیب ۲۴۳، ۲۱۷ و ۲۱۲ واحد رشد کردند. بانک ملت نیز پس از این نمادها تأثیر ۲۰۲ واحدی روی شاخص داشت.

اما پتروشیمی پردیس، پتروشیمی جم، ملی صنایع مس ایران و فولاد پارس و خوزستان سعی کردند شاخص‌های بازار سرمایه را در جهت منفی حرکت دهند؛ هرچند که در نهایت جریان بازار سبب شد تا شاخص کل رشد فزاینده‌ای را تجربه کند.

در گروه محصولات شیمیایی امروز بیشتر سهم‌ها افزایش قیمت داشتند و این گروه با حجم معاملات ۱۴۶ میلیون سهم و اوراق مالی مواجه شد.

اما بانکی‌ها یک‌بار دیگر توانستند بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دهند؛ به طوری که حجم معاملات این گروه به ۱.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی و ارزش آن به نزدیک ۲۳۰ میلیارد تومان رسید. در این گروه در برخی از سهم‌ها صف خرید تشکیل شد و کل تابلوی بانکی‌ها امروز مثبت بود.

خودرویی‌ها نیز با رشد اکثر سهم‌ها مواجه شدند. در این گروه نیز در صف‌هایی با صف خرید مواجه بودیم. حجم معاملات این گروه به بیش از ۹۵۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات بازار عدد ۱۵۰ میلیارد تومان را تجربه کرد.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز شاهد رشد یکدست سهم‌ها بودیم؛ به طوری که بیشترین سهم‌های این گروه با بیش از چهار درصد رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱,۴۰۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز عدد ۲۸۴ هزار و ۳۶۸ نوبت را تجربه کرد.

آیفکس نیز با ۴۸.۴۲ واحد افزایش تا رقم ۲۵۸۸ واحدی بالا رفت. ارزش معاملات این بازار عدد ۶۳۱ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات آن به ۱.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.
https://akhbarbank.com/vdcc4oqe.2bqm18laa2.html
تازه ترین اخبار